Ensurt al ral·li de la Llana: un participant pateix un infart

  • José Antonio Ródenas pateix un infart i després de ser operat es troba fora de perill.

  • Els sabadellencs Domènech i Moreno guanyen la desena edició del Ral·li de la Llana.

Aquest dissabte una de les curses clàssiques de l’automobilisme vallesà ha tornat a recórrer les carreteres amb la desena edició del Ral·li de la Llana sortint, com ja és habitual, del Parc Catalunya de Sabadell. Tot un clàssic, José Antonio Ródens, ha patit un infart en plena competició. Després de ser traslladat a l’hospital en helicòpter i ser operat, es troba fora de perill.

En aquesta desena edició els organitzadors de la cursa, Motor Club Sabadell, han repetit el format de l’any 2013, però amb nous trams i municipis en els que feia anys que no s’hi passava. Els 59 inscrits a la prova de regularitat han recorregut els més de  223 quilòmetres, amb sortida i arribada a Sabadell, en dues seccions, la primera amb dues especials entre Bigues i Riells, Sant Feliu de Codines i Sant Miquel del Fai. La segona secció entre Gallifa i Granera.

Sortida al parc de Catalunya. Autor: David B.

Abans de les 11 del matí els participants han anat situant els vehicles a l’avinguda Prat de la Riba, en un parc tancat perquè els amants del motor en poguessin gaudir. Poc abans de les 12 del migdia els vehicles han creuat el Parc de Catalunya, fins arribar al pont del llac, on s’ha efectuat la sortida de la desena edició del Ral·li de la Llana.

Podi

A partir de passades les 10 de la nit, els participants han començat a arribar al parc tancat, on ha començat el Ral·li, i dirigint-se a l’Hotel Sabadell, lloc estriat per realitzar el lliurament de premis. Els vencedors de la desena edició del Ral·li de la Llana ha estat l’equip sabadellenc format per Xavi Domènech y Xevi Moreno, a bord d’un BMW M3 E30 preparat per MC Racing. Després d’una aferrissada lluita per la primera posició, Josep M. Martínez i Luka Larrosa, també amb BMW M3 E30 i guanyadors de l’edició 2013, han aconseguit la segona posició i la tercera posició ha estat per l’equip format per Jordi Costa i Oriol Sànchez, amb un Renault 5 GT Turbo.

Infart de José Antonio Ródenas

José Antonio Ródenas, pilot del VW Golf, habitual i conegut del panorama català ha patit un infart i ha hagut de ser traslladat d’urgència amb un helicòpter a un centre hospitalari. Afortundament, competidors amb el dorsal posterior, el tàndem format pel doctor de Ferrer i el seu fill han pogut fer-li massatges cardíacs fins a l’arribada d’un helicòpter. Un fet que ha resultat cabdal, i que l’organització ha agraït especialment. Un cop a l’hospital, Ródenas ha estat operat i es troba fora de perill. A causa de l’accident l’organització va anul·lar el tram on es va produir, perquè les autoritats sanitàries poguessin procedir a l’evacuació.

Regularitat i escuderies

Els sabadellencs Francesc Urpí i la seva filla Marta han guanyat l’apartat de regularitat amb el seu Porsche 356, amb 24,5 punts finals. Jordi Auret i Joan B. Esquius van ser segons i Pere Mañero i Xavier Pradells tercers. Els Urpí-Urpí també van guanyar la classe H4.

En l’apartat d’escuderies Motor Club, que va copsar les cinc primeres posicions de la general de velocitat i les quatre primeres de regularitat, va ser clar guanyador. Finalment, en regularitat Súper Esport van guanyar Joaquim Gummà i el seu fill Gerard Gummà, que van guanyar la classe H2. Josep Maria Juvanteny i Quim Turón van guanyar la H1 i Joan Tomàs i Xavi Chornet la H3.

Podreu trobar més fotos del ral·li de la llana al Facebook de iSabadell.

Foto portada: Sortida del Ral·li al Parc Catalunya. Autor: David B.

Comments are closed.