Foto portada: plànol facilitat per Territori i Sostenibilitat sobre la urbanització de la zona. Autor: Generalitat / cedida.

800.000 euros per tancar la ferida de les obres dels FGC al barri de Gràcia

El departament de Territori i Sostenibilitat ha adjudicat els treballs per urbanitzar la superfície afectada pel perllongament dels Ferrocarrils de la Generalitat al barri de Gràcia de Sabadell. S’invertiran 800.000 euros per formar una plataforma entre els passatges de l’Enginyer Playà i Fraser Lawton i els carrers de Reina Elionor i la Rambla Ibèria.

Els treballs es preveu que estiguin acabat per la propera primavera, un cop que la nova estació de Sabadell – Can Feu / Gràcia (així es dirà oficialment) entri en vigor el 12 de setembre. Es tracta dels espais que han estat afectats durant anys pel soterrament d’unes desenes de metres de via i que quedaran lliures a partir d’ara. Segons la Generalitat, es farà una rambla central destinada als vianants amb una amplada d’entre 28 i 35 metres. A més, es reposarà la zona d’aparacament annexa a l’estació.

Cal aclarir que no es tracta del reivindicat soterrament fins al castell de Can Feu, que es reivindica des de diversos sectors i que vol soterrar les vies del tren entre la Rambla d’Ibèria i el castell de Can Feu. En aquest cas, es tracta dels espais alliberats pel soterrament de les vies entre l’antiga Sabadell-Estació i la Rambla d’Ibèria. Les obres tindran un valor de 783.000 euros per pavimentar, asfaltar, instal·lar l’enllumenat, mobiliari i fer tasques de jardineria i drenatge. Es preveu que els treballs comencin a la tardor i acabin durant el primer trimestre de l’any vinent.

Foto portada: plànol facilitat per Territori i Sostenibilitat sobre la urbanització de la zona. Autor: Generalitat / cedida.

One Comment