Ronda Ponent

Adjudicades les obres del nou Eix de Ponent

L’Ajuntament ha adjudicat aquest dilluns les obres que han de transformar la connexió entre la C-58 i l’Eix Macià en l’anomenat Eix de Ponent. En definitiva, de moment, es tracta de construir una rotonda a la confluència amb les carreteres de Barcelona-Terrassa i la Rambla d’Ibèria-Ronda Ponent. I dos carrils bici en actuals carrils de vehicles a motor a la Ronda Ponent.

Les dues actuacions formen part d’un conjunt més ample, que discorre al llarg i més enllà de l’Eix Macià, enllaçant la plaça d’Espanya amb la plaça del Mil·lenari. Els treballs que ara s’han adjudicat consisteixen en fer un carril bici segregat de la vorera a la Ronda Ponent. Així es passarà a tenir dos carrils per sentit per a vehicles a motor i un per banca per a bicicletes, pacificant el trànsit rodat de la Ronda Ponent. Les obres s’han adjudicat a l’empresa Artífex Infraestructuras per 144.000 euros. Segons el consistori, començaran a finals d’abril i s’allargaran durant tres mesos. Si es compleix el calendari, estaran acabades a l’agost o, si més no, abans de la Festa Major.

Foto portada: projecte d'ordenació de carrils en planta. Font: Ajuntament / cedida.
Projecte d’ordenació de carrils en planta a la Ronda Ponent. Font: Ajuntament / cedida.

Els treballs més costosos seran els de la rotonda. S’ha adjudicat per 412.000 euros a l’empresa Romà Infraestructuras i Serveis. En aquest cas, també començaran en les properes setmanes, però les obres seran una mica més llargues: uns cinc mesos.

Aquests treballs són una de les prioritats del govern municipal per millorar la mobilitat urbana, transformar un dels principals eixos de la ciutat i facilitar que el facin servir ciclistes i vianants per connectar millor els barris”, assegura el tinent d’alcalde de Territori i Sostenibilitat, Maties Serracant.

El regidor manté, a més, que aquestes mesures ajudaran a millorar la qualitat de l’aire a la ciutat. De forma complementària, quan tot plegat acabi la connexió entre la C-58 i l’Eix Macià serà en tot moment amb dos carrils de circulació per sentit, ja que la Rambla d’Ibèria també es va reduir a aquesta capacitat, tot i que ara mateix només n’hi ha un per banda de forma provisional.

Foto portada: la Ronda Ponent, en la seva configuració actual. Autor: David B.