Gràcia - Can Feu. Autor: Autor: David B.

Gràcia guanya 14.000 metres quadrats a les vies del tren

Els últims espais d’obres dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya han estat alliberats per a l’ús públic aquest divendres, a excepció de l’antic aparcament de Sabadell-Estació, on s’hi treballarà fins la primavera.

Aquest divendres s’ha obert el passat de Fraser Lawton i el nou passeig generat pel soterrament de les vies del tren fins la Rambla d’Ibèria. Un espai de 14.000 metres quadrats, segons precisa l’Ajuntament, que configuren una mena de plaça i zona verda amb l’entrada a la nova estació ‘Can Feu / Gràcia’. S’han plantat mig centenar d’arbres i s’han creat 500 metres de xarxa per anar en bicicleta. També s’ha instal·lat mobiliari urbà i un aparcament de bicicletes. Tot sobre l’antiga via dels Ferrocarrils de la Generalitat entre l’extinta Sabadell Estació i uns metres més enllà de la Rambla d’Ibèria.

El departament de Territori de la Generalitat ha alliberat els espais en els darrers dies. Falten completar actuacions a l’espai de l’aparcament. Acabaran a la primavera.

El soterrament fins a Can Feu

El soterrament entre la Rambla d’Ibèria i el castell de Can Feu s’està negociant entre l’Ajuntament i la Generalitat, i fonts properes als detalls no descarten novetats favorables en les properes setmanes. “Pot arribar una solució al soterrament abans que l’Ajuntament sàpigui que fer amb el castell de Can Feu”, va dir el portaveu de CiU, Carles Rossinyol fa uns dies en roda de premsa. El líder de l’oposició parla amb coneixement de causa, ja que treballa a Territori i Sostenibilitat a les ordres del conseller Josep Rull.

A l’espera de data

D’altra banda, s’espera data per a la inauguració de les tres noves estacions de FGC, que faran arribar el servei ferroviari a la Creu Alta, la plaça d’Espanya i la zona nord de Sabadell. Territori confirma de nou que entraran en servei abans de l’estiu, i per tant, abans que acabi el mes de juny. Així es completarà la major inversió públic en la història de la ciutat, d’uns 430 milions d’euros i que els treballs de la qual s’han allargat una dècada.

Foto portada: espais alliberats a Gràcia. Autor: Territori i Sostenibilitat / cedida.

Comments are closed.