Futura estació a l'Eix Macià - Creu Alta. Autora: Dihör

Llum al final del túnel

  • La Generalitat adjudica les estacions de la plaça d’Espanya i Eix Macià-Creu Alta.

  • Falten per adjudicar els treballs per l’estació de Ca n’Oriac i les cotxeres, ara en licitació.

Mica en mica, i amb entrebancs, les obres dels Ferrocarrils de la Generalitat van avançant a la vegada que s’acosta el termini marcat per la Generalitat en el calendari. I és que el govern català ha situat algun punt indefinit de l’any 2016 com el de la posada en marxa de la nova línia dels Ferrocarrils a Sabadell.

No obstant, el propi govern català va dividir fa un temps les obres (400 milions d’euros: la principal inversió pública a la història de Sabadell) en tres fases. La primera concerneix a les estacions del barri de Gràcia i del Passeig, ara en plens treballs. La segona afecta a les estacions de l’Eix Macià-Creu Alta i la plaça d’Espanya. I la tercera afecta a l’estació de Ca n’Oriac i les cotxeres.

Ara hi ha novetats en la segona d’aquestes tres fases. L’Ajuntament ha fet públic aquest dimecres que s’han adjudicat els treballs per construir les estacions d’Eix Macià-Creu Alta (al carrer de Pi i Margall, al costat del CEIP Creu Alta) i també a la plaça d’Espanya. En total, 31,2 milions d’euros per dur a terme el projecte de la Unió Temporal d’Empreses (UTE) entre l’estudi Mora Sanvisens Arquitectes Associats i Espanyola Societat Civil Professional & Pamies Servicios de Ingenieria.

Accés a l'estació de Sabadell Nord de RENFE. Autora: Dihör
Accés a l’estació de Sabadell Nord de RENFE. Autora: Dihör

Malgrat que els treballs són competència del govern català, ha estat l’executiu municipal qui ha fet públic que en els propers dies començaran els treballs. No obstant, i de forma indirecte, el govern municipal obre la porta a flexibilitzar l’entrada en funcionament del servei fins el primer trimestre de l’any 2017.

És voluntat d’aquest govern que el 2016 sigui el punt d’inflexió per a la finalització de les obres del Metro del Vallès, per tal que durant l’hivern del curs vinent la ciutadania ja pugui fer ús d’aquesta aposta pel transport públic a la ciutat”, diu mitjançant un comunicat el tinent d’alcalde d’Urbanisme, Maties Serracant (Crida).

Serracant destaca que l’estació Eix Macià – Creu Alta pot generar un espai per “assentar noves dinàmiques”, en una zona no tan dinàmica ara com es va preveure als anys 90 del segle passat. Pel que fa a l’estació de la plaça d’Espanya, que serà la clau de volta del sistema de transport públic a Sabadell i la seva àrea d’influència, Serracant destaca que “es podran intercanviar pràcticament tots els mitjans de transport: bé per RENFE i FGC, bé per la confluència de línies d’autobús urbà i interurbà, als quals cal sumar les possibilitats de park & ride i les facilitats d’accés per a vianants i bicicletes”. L’estació de tren a la plaça d’Espanya es farà al vèrtex sud de la plaça, a l’altra banda d’on ara es fan les obres d’urbanització.

Foto portada: futura estació a l’Eix Macià – Creu Alta. Autora: Dihör

Comments are closed.