Comunicat del Casal Cubà de Sabadell sobre els incidents del passat 17 de maig

CARTES DELS LECTORS
Casal Cubà de Sabadell

El dissabte 17 de maig durant l’acte solidari que organitzat pel Casal Cubà de Sabadell, al centre cívic can Balsach, va ocórrer un lamentable incident de caràcter racista, en el qual va ser agredida verbalment una companya de l’entitat.

En l’altercat van estar involucrats membres del PSC de Sabadell i de l’equip de govern de l’Ajuntament, com el regidor senyor Ramón Burgès i la seva esposa. El lamentable incident va ser fet públic a través de les xarxes socials i el casal va rebre en breu període de temps una gran ona de solidaritat i suport, tant de les entitats i partits polítics de Sabadell com de la resta de l’estat. El dilluns dia 19 a les 9:00 l‘ajuntament de Sabadell va contactar amb el Casal per mantenir una reunió i poder solucionar aquest incident.

Durant la reunió, en la qual van estar presents l’Alcalde de Sabadell, senyor Joan Carles Sánchez, el tinent d’alcalde, senyor Ramón Burgès i els membres del casal Joaquín Heredia president de l’entitat i Irina, la companya agredida, es van explicar els fets i es van aclarir les responsabilitats, reconeixent per part del senyor Ramón Burgès la desafortunada actuació de la seva esposa i demanant disculpes pels fets.

Per part del Casal s’han acceptat les disculpes, agraint l’actuació mediadora de l’Alcalde, senyor Joan Carles Sánchez. Entenem que l’altercat va ser una desafortunada excepció, en un ajuntament que treballa contra la xacra del racisme i la xenofòbia. Esperem que fets com aquest no tornin a passar a cap lloc de la ciutat.

Agrair també el suport de les innumerables entitats i organitzacions que s’han posat en contacte amb el casal per mostrar-nos la seva solidaritat, i un especial reconeixement a les webs LaRepublica.es, Cubainformación y Kaos en la red per la seva ràpida i eficaç actuació.

Sense més, una cordial salutació i informar-vos que el Casal seguirà treballant contra el racisme i la xenofòbia i en la defensa de la solidaritat amb Cuba, per la no ingerència i el respecte a la sobirania del poble de Cuba, per trencar el bloqueig criminal contra Cuba i per l’alliberament dels herois cubans empresonats INJUSTAMENT als Estats Units d’Amèrica.

Visca Cuba, visca la solidaritat entre els pobles, els cinc tornaran.