Gent a la Rambla. Foto: David B.

Crítiques als canvis de la mobilitat al Centre: “no podem començar la casa per la teulada”

  • “Si aquest pla es fa ara i així, perdrem fins a 2.500 llocs de treball”, manté Porta (Comerç Centre).

  • La Cambra demana facilitar l’accessibilitat al Centre. Comerç Centre, descongestionar la Gran Via.

Quatre importants entitats de Sabadell demanen una reflexió “més pausada” per consensuar la reforma de la mobilitat al Centre, senyalitzant millor els aparcaments, millorant la qualitat urbana del Passeig i decidint que es fa amb l’aparcament sobre l’estació de tren ‘Plaça Major’. Tant la Cambra de Comerç com l’Oficina de Dinamització del Centre, Comerç Centre i la Fundació Bosch i Cardellach s’han mostrat crítics amb la reforma de la mobilitat a l’espai central que el govern local portarà a ple aquest dijous.

Expectació a la sala d’actes del Col·legi d’Advocats de Sabadell per escoltar el posicionament de les quatre entitats sobre la reforma del Centre. Totes, amb matisos, s’han mostrat crítiques amb la proposta presentada pel govern local, que, si res ho impedeix, s’aprovarà dijous al ple. I totes demanen aturar el calendari per arribar a acords. El govern preveu aprovar dijous els canvis en la mobilitat que s’han de dur a terme abans de desembre de 2018.

Si el pla es fa així podem arribar a perdre uns 2.500 llocs de treball”, ha seguit Porta. “El Centre de Sabadell ha de ser el centre de la comarca, una ciutat referent sense col·lapses, amb bona oferta d’aparcaments situats estratègicament al centre”. “No podem començar la casa per la teulada: el primer que caldria és la Ronda Nord, descongestionar la Gran Via i treballar vies alternatives al trànsit central. Cal descongestionar la Gran Via. Si no la fem fluïda tindrem problemes, com ja tenim sense pacificar la zona Centre”, ha assegurat el president de Comerç Centre, Josep Maria Porta, qui quantifica en 2.500 en número de llocs de feina que es perdran si el pla es duu a terme tal com s’ha presentat. “No passa res si esperem una mica més abans d’atacar la mobilitat”, ha reblat el president de l’Oficina del Centre, Jordi Molins.

Molins, i el president de la Cambra de Comerç, Antoni Maria Brunet, demanen solucionar tres aspectes abans d’introduir els canvis en la mobilitat: la senyalització dels aparcaments, l’aparcament soterrat que no s’ha posat en marxa al Passeig i millorar la qualitat urbana del Passeig. “Fer canvis abans de consolidar aquests aspectes pot generar una sensació de dificultat en l’accés a Sabadell i desincentivar les visites al Centre”, assegura Molins. Per la seva part, Brunet coincideix que “hi haurà perjudicis econòmics”: “cal tenir molta cura perquè els competidors ens miren”. Si només cal escollir una mesura, demana “més accessibilitat perquè un centre comercial, cultural, lúdic i amb personalitat no potpot viure només dels residents sino que ha de tenir ambició”.

Finalment, el director de la Fundació Bosch i Cardellach, Joan Brunet, ha demanat que el transport públic segueixi entrant al Centre per l’eix central i millores a la Via Massagué. Brunet demana “repensar les zones blaves” i posar en marxa zones verdes. En quant a la mobilitat a peu, demanen un pla d’ordenació dels elements urbans i millores a la Via Massagué.

Un cop finalitzades les intervencions, s’ha donat la paraula al públic, format bàsicament per comerciants. Bàsicament les intervencions han anat al voltant de la disjuntiva entre prioritzar la mobilitat a peu i en bicicleta o mantenir espais pel vehicle privat. Part dels participants veuen presses en el govern municipal per aplicar canvis. El tinent d’alcalde de Territori, Maties Serracant, ha demanat la paraula, defensant la proposta del govern. En un moment determinat, el president de la Cambra de Comerç ha implorat que no convertís l’acte en un míting recordant-li que ja té molts altres espais per expressar l’opinió del govern. Serracant ha estat xiulat per part del públic assistent.

Un centenar de persones han assistit a l’acte, que ha comptat amb una nodrida representació política i del món econòmic i comercial de la ciutat.

Foto portada: ciutadans a la Rambla, fa un temps. Autor: David B. 

Comments are closed.