Pugen les reclamacions contra les empreses a l’OMIC

Les queixes, reclamacions i denúncies contra empreses a través de l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor van pujar l’any 2016 un 11,3 per cent en relació a l’any anterior. En canvi, el número de consultes a l’OMIC ha caigut un 28 per cent en el darrer any.

Les dades es fan públiques amb motiu del Dia Mundial del Consumidor. I mostren patrons persistents en el temps però evolutius. Així, l’any 2015 va caure força el número de consultes a l’OMIC (de les 5.847 del 2015 a les 4.211 de l’any passat; un 28 per cent menys). Per contra, però, van crèixer les reclamacions, denúncies o queixes presentades (2.339 l’any 2015 per 2.603 l’any passat; un 11,3 per cent més). Contra quin tipus d’empreses? Les habituals en les reclamacions: telefonia, llum, gas, comerç (sobretot electrònic), assegurances i banca. El 56 per cent dels expedients oberts es van tancar amb un resultat favorable al consumidor, segons fonts municipals.

Funnydent, Vueling i clàsules sòl

L’oficina, situada al primer pis d’Atenció Ciutadana del carrer Indústria, va afrontar l’any passat les queixes i consultes arran del tancament de la clínica dental Funnydent, el mes de gener. 363 afectats van demanar la mediació municipal. Un centenar de sabadellencs van fer consultes i reclamacions pels problemes de la companyia Vueling al juliol, i unes 180 persones han preguntat sobre les clàusules sòl de les hipoteques.

L’OMIC va derivar 525 peticions a la Junta Arbitral de Consum, que va tenir una activitat similar a la del 2015 (556 sol·licituts fa dos anys i 540 l’any passat). També s’han fet xerrades i sessions formatives:

El servei ha dut a terme xerrades sobre temes de consum derivats de diferents problemàtiques plantejades pels usuaris adreçades als ciutadans o campanyes per fomentar l’adhesió al sistema arbitral de consum, entre d’altres accions”, destaca la tinenta d’alcalde de Promoció de la Ciutat i regidora de Comerç, Marisol Martínez.

L’OMIC fa aquesta tarda dues xerrades informatives sobre els serveis de telefonia i internet a les escoles d’adults de Can Rull i la Concòrdia. Tot plegat en el marc del Dia Mundial del Consumidor.

Foto portada: l’OMIC, situada al Despatx Lluch. Autora: Nerea Bueno.

Comments are closed.