Foto portada: Marta Farrés i José Luis Ábalos, a Barcelona. Autor: PSC / cedida.

La llista d’infraestructures que Farrés (PSC) ha entregat al ministre Ábalos

Aprofitant la presència del nou ministre de Foment, José Luis Ábalos, a l’Escola d’Estiu del Partit dels Socialistes de Catalunya la secretària de Política Municipal del PSC de Sabadell, i oficiosa alcaldable socialista, Marta Farrés, va presentar-li una llista d’infraestructures que cal resoldre a la ciutat. 

En aquest sentit, va fer entrega al ministre d’un document que detalla les prioritats, partint de la base que Sabadell té un “dèficit” d’infraestructures.

  1. Ronda Nord. Farrés vol que s’impulsi la construcció de la Ronda Nord, des del final de l’actual Ronda Oest, a la carretera de Matadepera, fins Castellar. La reserva de sòl està al Pla General del 1992. “Ara necessitem consolidar antics acords per construir la ronda Nord de Sabadell per poder impedir que habitants i mercaderies de municipis limítrofs circulin per l’interior del nucli urbà de Sabadell”, diu la socialista.
  2. Quart Cinturó. D’altra banda, Farrés demana que es doni prioritat a executar el tram del Quart Cinturó entre Sabadell i la C-59, que uneix Mollet, Santa Perpètua, Palau-Solità i Plegamans i Caldes de Montbui. Ara per ara, el Quart Cinturó acaba a Viladecavalls per un costat i a Granollers per l’altre. El tram entre Terrassa, Sabadell, Caldes de Montbui i Granollers és el més delicat. S’està fent un nou estudi informatiu per part de Foment mentre que les institucions catalanes redacten el Pla de Mobilitat del Vallès. La Generalitat, el Consell Comarcal i alguns ajuntaments demanen que s’acabi el pla vallesà abans de seguir amb l’estudi informatiu del Quart Cinturó.
  3. Aeroport de Sabadell. La dirigent socialista creu que cal acabar de desenvolupar el Pla Director de l’aeroport de Sabadell “per millorar la capacitat i atracció”.
  4. Finalment, Farrés demana també una estació de la RENFE a Can Llong-Castellarnau, llargament reivindicada. El Pla d’Infraestructures Ferroviàries de Rodalies de Barcelona fins al 2015 inclou una parada a la zona, que estaria prop de l’antic baixador de Castellarnau, inoperatiu des de fa dècades. ADIF però no ho ha vist mai clar per la proximitat a altres estacions com Sabadell Nord o la nova Terrassa Est.

La trobada Farrés-Ábalos es va fer dissabte a la nova seu socialista, al carrer Pallars de Barcelona. “La ciutat ha crescut en els últims anys en població i en activitat econòmica, i és evident que la construcció de les infraestructures de comunicacions és necessària per afrontar aquest creixement”, creu Farrés.

Foto portada: Farrés i Ábalos. Autor: PSC / cedida. 

Comments are closed.