Els Urpí, al Saló AutoRetro de Barcelona

Presència sabadellenca al saló AutoRetro

  • Firmes sabadellenques prenen part al saló: Motor 32, UrpiSport i StuttgartGT.

  • L’ajuntament de Barcelona suspèn el Montjuïc Revival per un accident amb dos ferits.

La ciutat de Barcelona ha acollit aquest cap de setmana la 29ª edició del saló AutoRetro, dedicat al món dels vehicles clàssics. Els amants dels automòbils i les motocicletes de més de 25 anys han trobat al recinte firal de Montjuïc una bona mostra del millor que ha donat l’automobilisme i el motociclisme. El saló ha tingut presència sabadellenca.

A més al saló hi ha hagut tota mena d’estands i expositors, nacionals i internacionals, especialitzats en restauracions, recanvis i accessoris, nous i vells, llibres i manuals de motor, miniaturisme i compraventa de vehicles.

Aquest any, a més dels espais habituals com ara el CarCorral o la ITV de clàssics, entre altres, l’aficionat i el visitant en general han pogut gaudir també de la primera subhasta de vehicles clàssics celebrada a Catalunya, la mostra de vehicle militar, l’espai dedicat a la mítica Montesa Impala i dels homenatges als pilots de la Zanini Racing i al SEAT 127, la comercialització del qual es va iniciar ara fa 40 anys.


Podeu veure l’àlbum ‘Saló AutoRetro‘ a Flickr.

Entre els expositors presents a AutoRetro, algunes firmes sabadellenques de molt prestigi en el món del vehicle clàssic. D’una banda Motor 32, empresa de la nostra ciutat dirigida per Jaume Ràfols i dedicada a la preparació esportiva, el manteniment i la restauració d’automòbils clàssics de tota mena, però molt especialment d’esportius fabricació britànica com ara els Jaguar, Triumph, MG, Austin… De l’altra, les firmes UrpiSport i StuttgartGT, de Francesc Urpí, dedicades també a la preparació i restauració de vehicles Porsche i al subministrament d’accessoris per a clàssics de competició.

Se suspèn el Montjuïc Revival

En paral·lel al saló AutoRetro, l’històric circuit de Montjuïc havia d’acollir també aquest cap de setmana el Barcelona Montjuïc Revival, certamen que havia de permetre als aficionats als clàssics gaudir i veure en acció els automòbils i les motocicletes de competició de diferents èpoques i pilots que han fet història en la competició de les dues i les quatre rodes.

Finalment, però, l’ajuntament de Barcelona va suspendre la prova a causa d’un accident que va provocar dos ferits. El circuit de Montjuic, per tant, escrivia una nova pàgina en la seva llegenda negra, després dels accidents de 1975 o 1986, més tràgits que el d’aquest any.

Foto portada: Vehicle de UrpiSport, al saló. Autor fotos: M.C.

Comments are closed.