Sabadell aspira a multiplicar per 37,5 vegades el número de desplaçaments en bici l’any 2030

  • L’Ajuntament planteja un carril bici a la carretera de Barcelona i Terrassa aquest 2017.

  • “La xarxa per anar amb bicicleta a Sabadell és molt tímida”, diu el tinent d’alcalde Serracant.

L’Ajuntament planteja aquests anys diverses iniciatives per impulsar la mobilitat en bicicleta a la ciutat, que només representa el 0,4 per cent dels desplaçaments diaris. Així als anunciats carrils bici segregats de la Ronda Ponent i la reparació del de l’avinguda de la Concòrdia, es planteja un altre en un eix important: les carreteres de Barcelona i de Terrassa.

Segons el tinent d’alcalde de Territori i Sostenibilitat, Maties Serracant, es faran obres en un traçat de 1.200 metres a la nacional 150 per habilitat un carril bici. En concret, entre la Ronda Ponent i la Gran Via. Obres iniciades aquest any, anunciades aquest dijous. A la pràctica, i donada l’estretor dels dos carrils per sentit de circulació a motor, significarà reduir la capacitat de la via en el tram escollit. A més, es farà un carril de 1.400 metres a la carretera de Matadepera, 570 metres de carril segregat a la Ronda Ponent i 306 més a la Rambla d’Ibèria.

Prioritats

L’objectiu de l’Ajuntament, repetit fins la sacietat pel nou govern, és canviar les prioritats en mobilitat: primer els vianants, després les bicicletes, en tercer lloc el transport públic col·lectiu i finalment el transport privat. Així es preveu donar un salt en la mobilitat en bicicleta, del 3.200 desplaçaments diaris  actuals fins els 120.000 desplaçaments diaris l’any 2030. Un salt que multiplica per 37,5 vegades les xifres actuals.

Més enllà dels carrils bici, l’Ajuntament vol potenciar la xarxa ‘ciclable’, és a dir, tota aquella preparada per moure’s en bicicleta de forma segura. Així es vol arribar a 169 quilòmetres de xarxa ciclable bàsica l’any 2020. L’objectiu és que la bicicleta tingui un tractament “prioritari” a la xarxa viària, en paraules del tinent d’alcalde, Maties Serracant.

La xarxa per anar amb bicicleta a Sabadell és molt tímida i fruit d’una planificació deficient, ens disposem a millorar-la i ampliar-la”, diu Serracant.

El tinent d’alcalde manté que potenciar la bicicleta té suport social, tot recordant que el projecte per fomentar l’ús de les dues rodes va ser la proposta més votada pels ciutadans en el procés de pressupostos participatius l’any passat. El projecte preveu instal·lar aparcaments segurs, segregar carrils bici i promoure la mobilitat en bicicleta a l’àmbit educatiu.

Foto portada: nou carril bici a la Rambla d’Ibèria. Autor: David B. 

Comments are closed.