Foto portada: un detall del tauler. Autor: David B.

Sabadell ja té el seu Monopoli: ‘El joc de Sabadell’

  • Una iniciativa posa a la campanya nadalenca 2.500 unitats d’un joc de taula 100 per cent sabadellenc.

  • Martínez (Promoció de la Ciutat) hi veu una eina per reivindicar “l’orgull de pertinença”.

Un centenar de persones han assistit aquest dimecres a la presentació d’El joc de Sabadell, un joc de taula que es vol convertir en el regall estrella d’aquesta campanya nadalenca. El joc, una extensió del Monopoli que posa de relleu la identitat local, es posa ja a la venda a llibreries i botigues de joguines de la ciutat. La presentació s’ha dut a terme al Teatre Principal.

“Jo vaig conèixer Barcelona jugant al Monopoli des de Lleida”, assegura l’impulsor d’El joc de Sabadell, Enric Cervera. Desenvolupant el llegendari joc de comprar edificis, Cervera porta gairebé una dècada fent versions locals del joc dissenyades per a ciutats com Lleida, Tarragona, Girona, Vilafranca, Terrassa, Vilanova i la Geltrú o ara Sabadell.

Expectació ciutadana

‘El joc de Sabadell’ s’ha presentat aquest migdia al teatre Principal, en un acte amb presència de la cinquantena d’establiments comercials i entitats que hi apareixen.

La marca Sabadell és molt forta. Té molta força. Fins i tot més força de la que els propis sabadellencs saben veure”, ha assegurat Cervera, qui s’ha definit com “l’únic foraster del Joc de Sabadell”.

El disseny del taulell, la caixa i les targetes ha anat a càrrec de l’estudi de la Creu Alta Ozestudi. “Aquest projecte l’havíem de fer perquè ens feia molta il·lusió. El que més ens va costar va ser passar les coses de l’escala plànol a tauler de joc”, ha reconegut Anna Salvans. La coordinadora del projecte ha estat la periodista sabadellenca Bárbara Padilla: “volia col·laborar en el projecte perquè és un joc que jo compraria, que t’ensenya el ‘qui és qui’ de la ciutat i aquells locals més coneguts. Ha estat un projecte molt divertit”.

Representants d'Ozestudi, Cervera, Padilla i Martínez, al Principal. Autor: David B.
Representants d’Ozestudi, Cervera, Padilla i Martínez, al Principal. Autor: David B.

El joc de taula arriba aquest dimecres a les jogueteries i llibreries de la ciutat, on aspira a ser la revelació de la campanya nadalenca. S’han fet 2.500 unitats a un preu de 27 euros. L’Ajuntament hi veu una oportunitat de reposicionar la marca Sabadell en l’imaginari ciutadà:

Un element diferenciador de la nostra identitat és l’orgull de pertinença. I el joc ens permet posar en valor la nostra història a la vegada que és un reflex del que és la ciutat avui. Ens permet promocionar Sabadell avui, com una ciutat viva, amb un joc que perdurarà a les cases durant anys. La foto que apareix al joc, amb els 50 comerços i entitats que hi han entrat i algunes que no ho han pogut fer, perdurarà durant anys”, ha destacat la tinent d’alcalde de Promoció de la Ciutat i regidora de Comerç, Marisol Martínez.

El joc està destinat a majors de sis anys i promet seure en una mateixa taula “a tres generacions”, segons Cervera: avis, pares i nets. “Està dissenyat per fer partides d’entre 45 i 75 minuts i és una molt bona eina per conèixer la ciutat on no compres cases sinó comerços emblemàtics”, segueix Cervera.

Foto portada: un detall del tauler. Autor: David B. 

2 Comments