Ronda Ponent

Un de cada cinc sabadellencs estan exposats a nivells de soroll per sobre de la llei

  • Les últimes dades sobre el soroll a Sabadell són de l’any 2013. La Ronda Ponent, via més sorollosa.

  • El quatripartit manté que és prioritari reduir els nivells de contaminació acústica a la ciutat.

L’ajuntament de Sabadell, entre altres institucions, organitza aquest dijous i divendres un congrés sobre el soroll, amb motiu del Dia Internacional de Conscienciació sobre el Soroll, que es celebra divendres. Un fenomen que provoca mitja dotzena de queixes cada dia i que afecta a una quarta part de la població de Sabadell durant les nits.

Les dades no són noves. De fet, són de l’any 2013 i iSabadell ja se’n va fer ressò (més info: ‘És Sabadell una ciutat sorollosa?‘), i no s’han actualitzat des de llavors. Per tant, si hi ha hagut canvis en els darrers anys no estan detectats. Sigui com sigui, un de cada cinc ciutadans viuen amb llindars de soroll superiors als permesos per la llei. La relació entre vehicles i soroll és tan clara que els carrers més sorollosos de la ciutat són els que més circulació concentren. Així durant el dia el carrer més sorollós és la Ronda Ponent, seguida de diversos trams de l’eix carretera de Barcelona – carretera de Terrassa, la carretera de Mollet i la Rambla d’Ibèria. S’hi afegeixen amb menor intensitat vies com la Ronda d’Europa, la Via Alexandra, el carrer de l’Estrella, la Ronda Collsalarca i la Gran Via. A la nit, els carrers on més se superen els nivells són de nou la carretera de Terrassa-Barcelona, la carretera de Mollet, la Ronda Ponent – Rambla d’Ibèria.

La contaminació acústica a la ciutat és una qüestió rellevant que hem de resoldre conjuntament entre l’Ajuntament i la ciutadania. Des del govern, fent complir la llei. I pel que fa a la ciutadania amb un estil de vida i uns hàbits respectuosos, amb una actitud cívica i responsable”, assegura el tinent d’alcalde d’Acció Social i regidor de Sostenibilitat, Joan Berlanga (UpC).

Els nivells marcats per la llei són de 65 decibels durant el dia i de 55 decibels durant la nit. Un de cada cinc sabadellencs està exposat a nivells superiors al marcat per la lleu durant el dia. Durant la nit, la xifra augmenta fins arribar al 25 per cent.

Aquest dijous i divendres representants del consistori i altres administracions participaran a Fira Sabadell al primer Congrés Català d’Acústica. L’organitza la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona, l’ajuntament de Sabadell, el Laboratori d’Enginyeria Acústica i Mecànica de la Universitat Politècnica i l’Associació Catalana de Consultors Acústics.

Un dels objectius del govern és millorar significativament la qualitat de vida a la ciutat. I aquesta millora passa per introduir canvis significatius -bàsicament en la mobilitat-, que condueixin a disminuir el grau de soroll ambiental”, manté el tinent d’alcalde de Territori i Sostenibilitat, Maties Serracant (Crida).

En aquest sentit, el consistori ha anunciat en els darrers mesos algunes accions: es pacificarà la Ronda Ponent, reduint un carril per sentit als vehicles a motor. Es faran canvis als carrers secundaris del Centre per dificultar la circulació a motor i afavorir la mobilitat a peu o en bicicleta. I s’han anunciat altres projectes de pacificació a mig i llarg termini. El regidor d’Espai Públic, Xavier Guerrero, sosté que la prioritat en les polítiques de mobilitat és afavorir en primer lloc el vianant, en segon la bicicleta i en tercer lloc el transport públic col·lectiu. La darrera prioritat, segons el llistat, és el vehicle privat motoritzat.

Foto portada: la Ronda Ponent. Autor: David B. 

Comments are closed.