Cassa

Vuit de cada 10 persones desconeixen els ajuts per pagar el rebut de l’aigua

Malgrat el compliment de la llei 24/2015 i les mesures posades en potenciar el seu coneixement, vuit de cada 10 usuaris del servei d’aigües desconeix els ajuts socials per a les persones en dificultat. “Aquí tenim un vermell molt important com a companyia”, reconeix el director de clients d’Aigües Sabadell, Josep Escartín.

Aigües Sabadell ha presentat aquest dijous els resultats de la seva enquesta de satisfacció, que revela un gran desconeixement de la població sobre els ajuts socials per pagar el rebut. Així la companyia s’ha compromès a buscar noves fòrmules per millorar la comunicació de la mà del consistori, bàsicament canviant el format de la factura, que no acaba d’entendre del tot el 30 per cent de la població.

Cassa
El president de CASSA, Enric Blasco. Autor: David B.

L’empresa també ha detectat una insatisfacció en el gust de l’aigua, que el 85 per cent dels 600 enquestats defineix com a “deficient”. Tot i així, el marge de millora és limitat: recorden que són distribuidors d’aigua i no productors, i que compren l’aigua a Aigües Ter Llobregat (ATLL), de qui en depèn en última instància el sabor, així com de la localització de Sabadell, més propera al Llobregat que al Ter i amb una aigua més mineralitzada.

Satisfacció dels clients

98 de cada 100 clients d’Aigües Sabadell està satisfet amb el servei. L’empresa només ha rebut un 0,03 per cent de queixes pel que fa a les més de 95.000 consultes anuals, segons ha explicat el president de CASSA, Enric Blasco. El 100 per cent dels clients destaquen el servei telefònic i l’atenció presencial, malgrat que el 69 per cent dels enquestats creu que es triga massa en agafar el telèfon. Nou de cada 10 enquestats rep la factura abans que el càrrec. Per contra, tothom troba cara l’aigua, tot i que el preu a Sabadell està a la part mitjana de les ciutas catalanes segons Escartín.

Inversions pendents

L’empresa va haver de solventar l’any 2016 un total de 483 avaries, algunes d’elles d’importància. El tinent d’alcalde d’Acció Social i regidor de Sostenibilitat, Joan Berlanga, ha apuntat a la necessitat de fer les “inversions pendents” en infraestructures, que estan “envellides”. Blasco ha destacat que Aigües Sabadell és la primera empresa a Espanya que notifica de forma pública totes les seves incidències. A més, l’empresa ha publicat recentment la seva Carta de compromisos i bones pràctiques.

Els resultats de l’enquesta s’han presentat davant unes 70 persones de la societat local (bàsicament, entitats, representants polítics i mitjans) a l’Aula de l’Aigua, estrenada recentment.

Foto portada: presentació aquesta tarda dels resultats de l’enquesta, davant unes 70 persones, a l’Aula de l’Aigua. Autor: David B.

Comments are closed.