Contenidors Sabadell

Les 5 claus dels nous contenidors i camions de neteja

En una feina que es va fent poc a poc, l’empresa SMATSA va canviant la maquinària de neteja viària i a partir d’ara també els contenidors a la via pública. Aquest divendres s’han presentat els nous contenidors, que són de plàstic, i l”Ajuntament considera més estètics i menys sorollosos.

En les darreres setmanes s’ha iniciat el canvi dels contenidors de recollida de residus a la ciutat. Han començat pels de la matèria orgànica però a començaments d’any han d’estar canviats tots els de la ciutat.

1. Contenidors de plàstic: menys soroll, menys manteniment i més barats

Els contenidors que es disposaran a la ciutat, en total uns 6.000, han estat fabricats per Ros Roca i són iguals que els ubicats a la ciutat de Barcelona. Estan fets de plàstic i són més econòmics que els contenidors metàl·lics. Segons el que ha dit l’alcalde de Sabadell, Juan Carlos Sánchez, aquest fet els converteix en menys sorollosos. A més, el pas del temps els afecta menys que als metàl·lics, que es degraden més i són més difícils de mantenir i cars de canviar.

2. Només la fracció resta té pedal

Segons l’explicat aquest divendres a la plaça de la Sardana, només un tipus de contenidor té pedal, que s’ha d’accionar per entrar-hi les deixalles. Es tracta del contenidor de fracció resta. El retorn de la bústia és lent, i gairebé no fa soroll. A més, els contenidors només tenen boca per un costat, el més proper a les voreres. Els contenidors de matèria orgànica i vidre són notòriament més voluminosos que els actuals. La boca d’entrada de la matèria orgànica és petita, així com la de vidre. Segons ha dit el director general de Serveis Medi Ambient SA (SMATSA), Eugenio Díaz, els contenidors estan preparats perquè els puguin accionar persones amb mobilitat reduïda i compten amb l’aval de la Fundación Vía Libre.

3. Una flota de recollida poc sorollosa

Tant els responsables municipals com SMATSA han destacat que Sabadell serà la primera ciutat a  Espanya amb els vehicles de neteja viària que compleixen la normativa Euro 6, sobre emissió de partícules a l’aire. Els vehicles d’aquestes característiques contaminen menys i són poc sorollosos. “Reduir els sorolls dels camions era una demanda gairebé històrica”, assegura l’alcalde. A més, els camions estaran connectats amb els contenidors per radiofreqüència. En un moment determinat, si els contenidors estan buits no s’aturaran a recollir les deixalles. Això permetrà, segons els assistents, optimitzar les rutes i maximitzar les hores de circulació al carrer.

4. Una implantació progressiva

SMATSA ha canviat tots els vehicles i maquinària de neteja viària i també els contenidors. Van començar a l’estiu i acabaran a començaments d’any amb tots els contenidors. La flota està ja canviada en un 70 per cent. Fins ara s’han disposat un miler dels nous de matèria orgànica. En falten però 5.000 contenidors nous més. Segons Díaz, el ritme màxim d’instal·lació cada nit és de 60.

5. L’empresa avança la inversió; l’Ajuntament paga després

Segons es va aprovar recentment en un ple, el canvi de contenidors i de maquinària és assumit inicialment per l’empresa SMATSA, concessionària del servei que, de fet, és el major proveidor del consistori. L’Ajuntament pagarà la inversió a través d’un préstec que haurà de tornar durant una dècada. Les inversions han costat uns 15 milions d’euros, segons ha recordat l’alcalde de Sabadell, Juan Carlos Sánchez, durant la presentació.

Foto portada: Sánchez, el tinent d’alcalde Josep Ayuso, i responsables de les empreses, a Fira Sabadell. Autor: J.d.A.

Comments are closed.