La Generalitat adjudica les estacions de la plaça d’Espanya i Eix Macià-Creu Alta.
Falten per adjudicar els treballs per l’estació de Ca n’Oriac i les cotxeres, ara en licitació.
Mica en mica, i amb entrebancs, les obres dels Ferrocarrils de la Generalitat van avançant a la vegada que s’acosta el termini marcat per la Generalitat en el calendari. I és que el govern català ha situat algun punt indefinit de l’any 2016 com el de la posada en marxa de la nova línia dels Ferrocarrils a Sabadell.
No obstant, el propi govern català va dividir fa un temps les obres (400 milions d’euros: la principal inversió pública a la història de Sabadell) en tres fases. La primera concerneix a les estacions del barri de Gràcia i del Passeig, ara en plens treballs. La segona afecta a les estacions de l’Eix Macià-Creu Alta i la plaça d’Espanya. I la tercera afecta a l’estació de Ca n’Oriac i les cotxeres.
Ara hi ha novetats en la segona d’aquestes tres fases. L’Ajuntament ha fet públic aquest dimecres que s’han adjudicat els treballs per construir les estacions d’Eix Macià-Creu Alta (al carrer de Pi i Margall, al costat del CEIP Creu Alta) i també a la plaça d’Espanya. En total, 31,2 milions d’euros per dur a terme el projecte de la Unió Temporal d’Empreses (UTE) entre l’estudi Mora Sanvisens Arquitectes Associats i Espanyola Societat Civil Professional & Pamies Servicios de Ingenieria.
Malgrat que els treballs són competència del govern català, ha estat l’executiu municipal qui ha fet públic que en els propers dies començaran els treballs. No obstant, i de forma indirecte, el govern municipal obre la porta a flexibilitzar l’entrada en funcionament del servei fins el primer trimestre de l’any 2017.
És voluntat d’aquest govern que el 2016 sigui el punt d’inflexió per a la finalització de les obres del Metro del Vallès, per tal que durant l’hivern del curs vinent la ciutadania ja pugui fer ús d’aquesta aposta pel transport públic a la ciutat”, diu mitjançant un comunicat el tinent d’alcalde d’Urbanisme, Maties Serracant (Crida).
Serracant destaca que l’estació Eix Macià – Creu Alta pot generar un espai per “assentar noves dinàmiques”, en una zona no tan dinàmica ara com es va preveure als anys 90 del segle passat. Pel que fa a l’estació de la plaça d’Espanya, que serà la clau de volta del sistema de transport públic a Sabadell i la seva àrea d’influència, Serracant destaca que “es podran intercanviar pràcticament tots els mitjans de transport: bé per RENFE i FGC, bé per la confluència de línies d’autobús urbà i interurbà, als quals cal sumar les possibilitats de park & ride i les facilitats d’accés per a vianants i bicicletes”. L’estació de tren a la plaça d’Espanya es farà al vèrtex sud de la plaça, a l’altra banda d’on ara es fan les obres d’urbanització.