Nova xarxa de bus: el problema de Can Roqueta

Si alguna zona està especialment aillada a Sabadell, és Can Roqueta. És el barri més perifèric del districte més perifèric de Sabadell. Bona part de la població necessita l’autobús per anar a l’escola o l’institut. I a més, té el principal polígon industrial de la ciutat. Precisament, bona part de les queixes fetes arribar pels usuaris de iSabadell respecte la nova xarxa es concentren en aquesta zona.

No només a través de iSabadell. Els responsables de la TUS ja saben des de fa dies el malestar que ha causat la nova xarxa de bus entre les persones que venen o van a Can Roqueta. El seu Facebook n’és una mostra però també tenen un escrit de queixa de diversos ciutadans a les seves mans des de la setmana passada. Els motius són diversos però el que ha causat més oposició ha estat en relació a les persones que van a Can Roqueta a treballar a primera hora del matí.

La línia 4 de bus, a Can Roqueta, aquest dimarts. Autor: J.d.A

Irina Frías, que treballa al polígon, i cada dia comença la seva jornada a les 6 del matí, hi anava fins aquesta setmana en autobús. Agafava el primer del matí. Des d’aquest dilluns va a treballar en cotxe. La línia 6 ha desaparegut i el primer servei de la línia 4 surt de La Roureda a les 5.30 hores. Encara que agafi aquest bus, diu que arriba tard a la feina. “A més, han reduït parades de bus i ara et deixa més lluny”. Diu que han de caminar entre 10 i 15 minuts fins arribar a la feina. Frías ha recollit signatures i fa uns dies va entrar-les al registre. Espera resposta però demana sensibilitat i canvis perquè hi ha diversos treballadors més en la mateixa situació.

Ara ja no fa ni les mateixes aturades al polígon. Et deixa a l’entrada i has d’anar caminant fins el teu lloc de feina. Estan jugant amb els llocs de feina de les persones que treballem a Can Roqueta. Necessitem una solució”, diu Francisco José Raya González a Facebook.

“Ja no tinc transport públic per anar a treballar. Que no arribi el transport públic a un polígon com aquest és una vergonya”, assegura Maria Rosa Cervera, en la mateixa situació. En el fons, només demanen que s’incorpori un nou servei anterior al de les 5.30 hores per fer que els treballadors de les 6 arribin als seus llocs de feina.

Els canvis a la línia 4, la nova 44 i la despareguda 6 no convencen

D’altra banda, els nous itineraris dels busos que passen pel districte 7 no acaben de convéncer. La línia 6 enllaçava Can Roqueta amb Can Llong, passant pel Centre i l’Eix Macià, i malgrat la seva poca freqüència, permetia que els ciutadans del districte poguessin anar directament als dos principals nuclis d’activitats de la ciutat. La línia 4 i la nova 44 ja no passen per l’Eix Macià, malgrat que la filosofia de la nova xarxa és arribar-hi més ràpid fent transbordament.

És impossible fer transbordament perquè a les hores puntes tots els usuaris de l’antiga línia 6 baixem i pugem a un bus que ja ve ple i no hi cabem. Hem de comptar a més que els nens van a l’escola”, assegura Estela Granados al Facebook de la TUS.

De fet, no són pocs els veïns de Can Roqueta i Torre-romeu que van cada dia a escoles o llars d’infants del Centre. Sense comptar que tots els alumnes d’institut hi han d’anar en autobús perquè al districte no hi ha centre de secundària.

El president de la TUS: “si hi ha errades es solucionaran”

En declaracions a iSabadell el president de la TUS, Paco López, reconeix que han rebut algunes queixes al voltant de la nova xarxa a Can Roqueta. Assegura que després d’estudiar-les, si s’arriba a la conclusió que són raonades no hi haurà problemes en buscar una solució. López assegura que “les línies de bus es poden moure”, a diferència d’altres sistemes com el metro.

One Comment