A Espanya, hi ha una clara tendència cap a la digitalització dels serveis bancaris. Això significa que cada vegada més persones opten per utilitzar aplicacions mòbils i plataformes en línia per gestionar els seus comptes bancaris i realitzar pagaments.
Això ha fet que el nombre de bancs digitals o neobancs a Espanya hagi anat creixent. L’empresa Financer.com, experts en la comparació de comptes bancaris, han publicat un llistat amb tots els neobancs que hi ha actualment.
Aquests neobancs són entitats financeres que operen exclusivament en línia, sense tenir presència física amb oficines tradicionals. Aquesta nova opció bancària ofereix facilitats en la gestió dels diners i molts serveis a través de l’ús d’aplicacions mòbils i plataformes en línia.
Quant als mètodes de pagament preferits pels espanyols, és probable que segueixin una tendència similar a la dels europeus en general. Segons l’estudi de Payvision del 2021, les carteres digitals o “wallets” són la primera opció preferida amb un 44%, seguides de les targetes de crèdit/dèbit amb un 42% i PayPal amb un 32%.
Aquestes dades ens mostren que els espanyols també prefereixen les formes de pagament digital, com les carteres digitals i les targetes, en comptes dels pagaments en efectiu o altres mètodes tradicionals. Aquest canvi cap a la digitalització és una tendència global i evidencia la creixent acceptació de les tecnologies financeres i els serveis bancaris en línia a Espanya.
Aquests són els mètodes de pagament preferits dels espanyols:
TARGETES DE CRÈDIT I DÈBIT
Sent el mitjà de pagament favorit del 54,1 % dels espanyols, el seu ús no para de créixer davant dels diners físics. Aquesta preferència es nota especialment a partir de la crisi del coronavirus.
DINERS EN EFECTIU
L’altre temps mètode de pagament majoritari està en franc retrocés entre els espanyols. De fet, ja només el 35,9 % dels enquestats ho segueix preferint. Això sí, segueix molt arrelat entre les persones més grans de 55 anys.
ELS MÈTODES DE PAGAMENT DIGITALS S’ENLAIREN GRÀCIES ALS NEOBANCS
En aquest punt, cal destacar que els espanyols, més aferrats als mètodes tradicionals que la resta dels europeus, comencen a canviar elsseus hàbits. Els percentatges parlen per si sols:
- El 55 % dels compradors espanyols van utilitzar PayPal per a les seves compres en línia (Statista, 2019).
- En l’ús de sistemes P2P (Bizum), Espanya lidera amb un 62 % el rànquing de països europeus a la franja d’edat compresa entre 55 i 75 anys (Good Rebels).
- El 56 % dels espanyols que disposen d’un smartphone fan servir algun wallet digital.
- Amb un 41 %, Espanya supera la mitjana europea en l’ús del sistema BNPL (buy now, pay later) per a compres entre 200 i 3000 EUR.
NEOBANCS: CLAU EN EL FUTUR DELS MÈTODES DE PAGAMENT
La lliure elecció d’un mètode de pagament no és fruit de la casualitat. Darrere d’aquesta decisió hi ha una profunda anàlisi d’avantatges i inconvenients per part dels compradors. Així doncs, només les opcions més pràctiques, còmodes, ràpides i segures aconsegueixen fer-se un lloc en els nostres hàbits de consum.
La crisi del coronavirus va canviar completament la forma en què adquirim béns i serveis. A partir d’aquest punt d’inflexió, vam començar a adonar-nos de tot allò que ens podien oferir les noves solucions de pagament. El seu caràcter flexible i la seva omnicanalitat els va valer el favor dels compradors.
L’escenari actual no podia ser més propici perquè l’última tecnologia de pagament s’instal·li definitivament a les nostres vides. En aquest sentit, l’informe elaborat per NMI el 2023 reflecteix el creixent interès dels consumidors pels pagaments _contactless_, el BNPL i els pagaments biomètrics.
Tràmits ràpids i transparents, un enfocament més proper amb els clients, així com aplicacions molt fàcils d’utilitzar són el valor afegit dels neobancs. A la vista d’aquests avantatges, és fàcil adonar-se de com resulten útils per implementar amb èxit les noves formes de pagament.
Que els neobancs tenen un paper decisiu en la implementació de les solucions de pagament més innovadores és una notícia financera que està en boca de tothom. No en va aquestes entitats són capaces d’adaptar-se als nous temps gràcies a la seva operativitat 100 % digital. Encara no ets client d’algun?
Foto portada: digitalització. Font: Google Imatges.