El Taulí comença a recuperar la ‘normalitat’

Amb la prudència en l’horitzó, el Taulí va recuperant mica en mica certa normalitat i l’hospital, que havia arribat a destinar un 90 per cent de la seva capacitat a atendre pacients amb Covid-19 ha començat ja a recuperar serveis, urgències i àrees d’hospitalització per començar a atendre a la resta de pacients.

A dia d’avui, l’ocupació de pacients Covid-19 a l’Hospital Parc Taulí de Sabadell és molt baixa i de les nou plantes del Taulí només n’hi ha mitja destinada a aquest tipus de pacients, el que representa una trentena de llits. La xifra contrasta amb els 750 pacients que es van arribar a allotjar en el moment més àlgid de la pandèmia, a finals de març.

“Es va fer una transformació extraordinària i hi havia una pressió tremenda amb un ritme d’ingressos molt alt”, recorda el director del Taulí, Joan Martí, que aplaudeix la predisposició dels professionals per fer front a aquesta situació de màxima complexitat. “Hem fet el que s’ha pogut i a un nivell acceptable. Si ve una altra epidèmia tot estarà més treballat”, assegura.

Pel que fa a la Unitat de Cures Intensives (UCI), el volum de pacients també és molt baix –n’hi havia només sis per coronavirus aquest dimecres– i el nombre de nous ingressos “va clarament a la baixa”. També s’han recuperat la majoria dels hospitals de dia –els oncològics no han deixat de funcionar– i el 60 per cent dels quiròfans també està operant amb normalitat.

Reprogramació d’intervencions i visites 

La previsió de la direcció és recuperar el 100 per cent de l’activitat “en tres setmanes”. A partir de llavors serà quan l’hospital hagi d’afrontar la reprogramació de les intervencions que s’han deixat de fer durant l’estat d’alarma, que s’eleven a 2.500. D’aquestes, n’hi ha 150 que no es poden demorar més per la seva complexitat i es recuperaran abans del 15 de juliol.

La resta d’intervencions s’aniran reprogramant durant la resta de l’any i la direcció de l’hospital treballa amb un pla que preveu “augmentar l’activitat quirúrgica en dissabtes”, segons ha detallat Martí, i que ha de servir per compensar aquests mesos d’aturada per la crisi sanitària.

Pel que fa a les consultes externes, el Taulí ha implementat un sistema de citació a través de sms per avisar els pacients de la seva visita i del format de la mateixa, ja que segons els casos podrà ser presencial, telefònica o telemàtica. D’aquesta manera es vol agilitzar la recuperació de visites pendents i la reducció del risc de contagi a les sales d’espera.

Foto portada: Hospital Parc Taulí. Autor: David B.

Comments are closed.