-
El Teatre Sant Vicenç aposta un any més per la producció pròpia amb quatre estrenes.
-
El musical Més que un record, Pastorets i la reposició d’Aladí, els grans muntatges.
El Teatre Sant Vicenç aposta per la producció pròpia aquesta temporada 2013-2014. L’entitat de la Creu Alta proposa als sabadellencs mitja dotzena d’obres per al públic familiar. La temporada comença amb la principal novetat, el musical Més que un record, dirigida per Toni Ten i amb Xasqui Ten com a director musical. La primera cita és el proper 20 d’octubre.
El president del Centre Sant Vicenç, Manel Camps, ha presentat la temporada teatral des de l’escenari del teatre, acompanyat de bona part dels directors de les obres. Un escenari en plena preparació de Més que un record, el musical que dóna inici a la temporada. El Sant Vicenç proposa aquesta any mitja dotzena de produccions teatrals marca de la casa.
1. Més que un record
El musical Més que un record, dirigit per Toni Ten i amb direcció musical de Xasqui Ten, és la gran aposta del Centre per aquest any. Escrit per pares del Taller de Teatre, hi participaran fins a 80 actors de totes les edats i s’emmarca en unes colònies d’estiu.
Hem estat dos anys escrivint Més que un record. Tot va començar quan vam anar a veure FAMA a La Faràndula fa uns anys i al sortir vam pensar que podríem fer un musical. Durant molt de temps anàvem quedant cada dimarts a fer un entrepà i mica en mica ens va anar sortint la trama”, ha dit en Xasqui Ten, que avança que les cançons són “molt canyeres”.
Més que un record es representarà durant sis setmanes els diumenges en doble sessió de matí i tarda fins el 24 de novembre. “És un producte fet totalment a casa i en això recorda Els 3 porquets de la temporada passada”, conclou Camps.
2. Adreça desconeguda
Dirigida per Oriol Alguersuari, Adreça desconeguda serà l’obra més intimista feta pel Santvi en anys. Un diàleg entre dos actors en el context de l’auge del nazisme i l’amistat entre un alemany i un jueu nord-americà que són socis en una galeria d’art. Actors i públic compartiran l’escenari durant les sis representacions. Adreça desconeguda es representarà els dissabtes a les 22 hores entre el 26 d’octubre i el 30 de novembre.
3. Els Pastorets
Segons ha assenyalat Camps, Sabadell compta amb un privilegi que, potser, és únic entre les ciutats catalanes: tenir dues companyies que representen el clàssic nadalenc de Folch i Torres. Aquest any el Sant Vicenç proposa canvis amb Joan Olivella com a director i novetats als vestuaris tant dels personatges de cel com de l’infern. També l’escenografia mostra modificacions. Hi haurà dos grups, en total 130 actors i actrius. Olivella procedeix del Taller de Teatre.
Com és habitual, les representacions comencen el 26 de desembre, dia de Sant Esteve, i s’allargaran fins el 26 de gener. “Volem potenciar els moviments sobre l’escenari”, ha apuntat un dels codirectors, Llorenç Costa. El concurs de cuplets arriba a la seva 11 edició.
4. Una nit a casa seva, senyora
La comèdia vodevil de Nadal d’aquest any es basa en un text de Jean de Letráz i comporta el retorn a la direcció 35 anys després de Vicenç Miró, una institució al Centre Sant Vicenç, acompanyat de Francesc Rocamora. Miró ha fet més de 60 Pastorets, entre altres, i ara torna a dirigir aquest text basat en les relacions humanes de diverses parelles. “Una nit a casa seva, senyora és una comèdia per a riure”, assegura Miró.
5. Aladí i la llàntia meravellosa
Va ser l’obra amb que el Sant Vicenç va començar la temporada 2012-2013 i tot un èxit que ara es reposa de nou. Serà entre el 23 de febrer i el 6 d’abril en sessió de matí i tarda.
Aladí va ser l’obra que ens va deixar millor resultat de venda d’entrades l’any passat”, diu Camps mentre que la codirectora de l’obra, Esther Mas, assegura que “ara començarem els assajos però estem tranquils perquè coneixem el text i ens agrada molt”.
Sobre l’escenari passaran més de 120 actors, en una versió que va més enllà del clàssic per a parlar de valors humans. Hi haurà 14 representacions.
6. Working
Si el musical Més que un record obre la temporada 2013-2014, el mateix gènere tancarà la temporada. En aquest cas, serà Working, d’Oriol Alguersuari i Montse Azanuy. Treballadors que parlen amb treballadors sobre el que senten mentre treballen i les relacions que tenen. El Sant Vicenç estrena el text 40 anys després de la seva estrena als Estats Units. Hi haurà 10 representacions, en sessions de nit i de tarda, entre el 26 d’abril i el 25 de maig.
En el camí de la producció pròpia
El president del Centre Sant Vicenç, Manel Camps, ha destacat que l’entitat té el convenciment que cal apostar per la producció pròpia, ja que compten amb talent i estructura per a fer-ho possible. En aquest sentit, s’ha mostrat especialment satisfet per la combinació entre “joventut i veterania” que es dóna en diversos muntatges, i habitualment en el dia a dia de l’entitat. En aquest sentit, avança que la tenen programada la temporada 2014-2015 i fins i tot producció pròpia fins a l’abril de l’any 2016.
El Centre ha fet algunes millors tècniques aquest estiu, com unes noves torres laterals de llum, que permetran una millor il·luminació frontal de l’escenari.