Els Amics de l’Òpera de Sabadell (AAOS) han estrenat amb gran èxit un dels grans reptes de la temporada, Otello, de Giuseppe Verdi.
Otello, estrenada al Teatre allà Scala de Milà, el 5 de febrer de 1.887, arriba a Sabadell en la commemoració dels 400 anys de la mort de William Shakespeare, autor de l’obra The Tragedy of Othello, the Moor of Venice, en la que s’inspira el drama. És una nova producció dels Amics de l’Òpera, plena de reptes tant pels actors com pels membres de l’Orquestra Simfònica del Vallès (OSV).
La penúltima obra que va escriure Verdi ha arribat a l’escenari del Teatre la Faràndula de la mà del director d’escena Carles Ortiz, amb una minuciosa i cuidada posada en escena, amb una escenografia de diversos nivells i amb una gran força interpretativa per part dels actors.
El personatge d’Otello, interpretat pel tenor madrileny Enrique Ferrer, amb gran bagatge en el món operístic, debuta en aquest complicat personatge, aconseguint llargs aplaudiments del públic que gairebé omplia el teatre sabadellenc. La soprano Maribel Ortega, que va debutar en l’òpera Norma de l’AAOS i que en la temporada passada va interpretar Turandot, posa veu en aquesta ocasió al personatge de Desdemona. Tots dos solistes han demostrat la seva gran vàlua dalt de l’escenari, tant per les seves veus com per la seva interpretació dramàtica. Altres veus destacables son les del baríton Toni Marsol, en el paper de Jago o dels tenors Carlos Cremades i Samuel Peláez en els papers de Cassio i de Roderigo, respectivament.
El cant coral, ha deixat una bona empremta dins el muntatge. Una seixantena de membres del Cor Amics de l’Òpera de Sabadell, acompanyen magníficament als personatges d’Otello, creant un gran impacte a l’espectador tant en la vessant plàstica com sonora. Cal a dir que en algun moment de la representació, tot i que el Cor no és visible i canten des de fóra l’escenari, creen una sensació de profunditat en l’escena molt agradable.
Una vegada més els membres de l’AAOS, han confiat en l’Orquestra Simfònica del Vallès, dirigida com en altres ocasions per Daniel Gil de Tejada, per dur a terme la fusió de la música en directe i el drama teatral en una de les òperes més complicades.
Representacions
Després de l’èxit de públic aconseguit en l’estrena d’aquest dimecres, Otello, pujarà de nou a l’escenari del Teatre La Faràndula de Sabadell el proper divendres 19 de febrer a les 21 hores i el diumenge 21 a les 18 hores.
Després de fer estada per Reus, Sant Cugat del Vallès, Girona, Manresa, Granollers i Vic, els Amics de l’Opera de Sabadell, estrenaran l’òpera de Giacomo Puccini, Madama Butterfly, el proper 20 d’abril.