Elena Tarrats (esquerra) i Francesc Prat (dreta), durant el concert de música de cambra al Teatre Principal. Autor: David Jiménez.

‘Ticket to Ride’: Bach, The Beatles, Glass i Bowie es transformen en música de cambra al Principal

Les Joventuts Musicals de Sabadell i les Joventuts Musicals de Catalunya han portat al Teatre Principal un concert eclèctic i sorprenent dins del cicle de música de Cambra. Un espectacle de 80 minuts que ha complagut abastament el públic assistent, que pràcticament ha omplert la platea del teatre.

Sota la direcció de Francesc Prat, que en una dècada de carrera ha actuat al costat de prestigiosos directors i solistes, nacionals i internacionals, i amb la veu soprano de la jove actriu Elena Tarrats -l’hem pogut veure a Ventdelplà, Gran Hotel, Sagrada Família… entre d’altres treballs- la GIO Symphonia, amb catorze membres a escena -violins, violes, violoncel, contrabaix, clavicèmbal i arpa a la secció de cordes, i flauta, oboè, clarinet i trompeta a la de vents- ha presentat un repertori basat en un programa que reuneix alguns dels músics més influents de la història.

Imatge de l'orquestra durant el concert del cicle de Música de Cambra al Teatre Principal. Autor: David Jiménez.
Imatge de l’orquestra durant el concert del cicle de Música de Cambra al Teatre Principal. Autor: David Jiménez.

El barroc Johann Sebastian Bach (1685-1750) -a parer de molts, el més gran compositor de tots els temps per sobre de Mozart i Beethoven, de qui fou predecessor-, el minimalista Philip Glass (1937), el mite David Bowie (1947-2016) i els històrics Beatles cedeixen les seves obres per fer que Tarrats i l’orquestra els interpretin de manera diferent a com el públic està acostumat.

De Bach han escollit el Concert de Brandenburg núm. 5, BWV1050, que té la particularitat de ser un dels primers concerts per a instrument de teclat solista, en aquest cas, clavicèmbal amb orquestra, mentre que de Glass han optat per Music in similar motion, de 1969, de la qual l’autor va dir que “la veritable innovació de Similar Motion és el seu sentit del drama (…)  comença amb una veu, després n’afegeix una altra tocant una quarta per sobre de la línia original, i després una altra tocant una quarta per sota de la línia original, i finalment s’inicia una última línia per completar el so. A mesura que entra cada nova veu, hi ha un canvi dramàtic en la música”.  

Francesc Prat, dirigint el concert. Autor: David Jiménez.

Pel que fa a Bowie, els títols seleccionats han estat Space Oddity i Life on Mars. Ambdues han sonat després de nou als bisos, on Prat ha fet saber el públic que era el primer cop que les tocaven en concert. Mentre que dels Beatles han sonat Michelle, Ticket to Ride i Yesterday. En el cas dels temes de Bowie, estan arranjats orquestralment pels germans Tomàs i Lucas Peire -un d’ells, Lucas, era present entre els espectadors  i ha pujat a saludar a escena-, mentre que per versionar els Beatles han rescatat la fusió Beatles-Bach que Luciano Berio va fer l’any 1967. Tant en un cas com en l’altre, la veu de Tarrats ha brillat amb llum pròpia. 

Albert Guinovart, propera proposta del Cicle de Música de Cambra

La propera proposta del Cicle de Música de Cambra será, al mateix Teatre Principal, el concert de piano d’ Albert Guinovart el divendres 19 de maig a les 20 hores. Guinovart és conegut per haver compost les sintonies d’algunes de les sèries més recordades de TV3 com Nissaga de poder o Laberint d’ombres, aquesta darrera, rodada a Sabadell, així com el musical de Dagoll Dagom Mar i cel.

Foto de portada: Elena Tarrats (esquerra) i Francesc Prat (dreta), durant el concert de música de cambra al Teatre Principal. Autor: David Jiménez.

FES-TE SUBSCRIPTOR!

Si t’agrada iSabadell, ajuda’ns a créixer i fes-te SUBSCRIPTOR. A més, tindràs avantatges exclusius.

Consulta AQUÍ els avantatges i FES-TE SUBSCRIPTOR ARA, AQUÍ.

Comments are closed.