Foto portada: el nou logo de l'iSabadell. Autor: Mijuro.

Un nou logo per a uns nous temps

Un cop passat el seu desè aniversari, iSabadell aprofundeix en el canvi gràfic iniciat amb el logo dels deu anys. Deixada enrera la primera dècada del mitjà, enlloc de recuperar la imatge anterior, el digital evoluciona la seva identitat visual aquest 2023

El logo d’aniversari de l’iSabadell assumia el negre com a color del nom del mitjà. El canvi més radical en la imatge dels seus primers deu anys de vida. Conservava, això sí, la mateixa tipografia, la Trebutchet, però en la seva forma bold, i mantenia els colors verd i magenta, distintius del digital. Es tractava de transformar “sense trair la identitat visual del digital”, segons va explicar aleshores Miquel Àngel Claveria, de l’estudi Mijuro, encarregat del seu disseny.

“Els colors de l’iSabadell són molt propis i particulars del diari, no només a nivell local, sinó dins de l’ecosistema mediàtic català i estatal”.

Claveria també ha estat l’encarregat de dur a terme el nou rebranding, que és com es coneix al món del disseny els canvis en la imatge d’una empresa o producte.

“Hem adaptat el logo als nous temps. Creix l’ample de la icona del mitjà, el cercle verd i la ‘i” magenta, alhora que es redueix la seva mida. Ara el símbol té una alçada que és el doble de l’alt del nom, donant com a resultat un logo més compacte i equilibrat. I mantenim la denominació del mitjà en negreta, com vam fer durant els deu anys, per guanyar més cos i oferir una imatge més contemporània”, ha explicat el dissenyador.

El 22 de gener de 2012 iSabadell publicava la seva primera notícia. Des d’aleshores ha passat més d’una dècada. Un dels canvis significatius que s’ha produït durant aquest temps és el de la relació de la població amb Internet.

Quan iSabadell va néixer feia poc que el concepte d’Internet 2.0 treia el cap. El clàssic ciberespai, un terme actualment molt envellit, basat en una comunicació tradicional emissor-receptor, donava pas mica en mica a una xarxa més oberta a la participació. Twitter (en espanyol des de 2006), Facebook (2008) i Instagram (2010) van ser en bona part responsables d’aquest canvi de paradigma. 

Logos a 1200
El logo original, el del desè aniversari i el nou logo a partir de 2023.

També en el panorama comunicatiu es posaven en marxa les primeres experiències de mitjans nadius digitals. Al nostre municipi l’iSabadell va ser pioner en aquest sentit. Informació més ràpida, accessible i difosa aprofitant també l’altaveu de les xarxes socials, obrint-se a la vegada al feedback del lector. 

Una dècada i escaig després s’ha normalitzat la nostra relació amb Internet quotidianament. Han proliferat les apps de tota índole: Telegram (2013), Glovo (2015) o Bizum (2016), en són tres exemples. El 80 per cent dels espanyols és actiu en alguna xarxa social, segons dades de Hootsuite. El 85 per cent dels lectors d’iSabadell accedeixen des del mòbil. Un de cada tres ho fa via xarxes socials.

“En l’ampli ecosistema de webs, xarxes i aplicacions la tendència gràfica de les identitats visuals de les marques ha estat l’aposta per la simplicitat i la llegibilitat. En un oceà d’icones, que a més es veuen petites en la pantalla d’un telèfon, la reconeixibilitat ràpida de la marca és clau”, ha explicat Claveria.

Des d’avui, iSabadell estrena aquest nou logo a la capçalera del mitjà i als perfils de les xarxes socials.

Foto portada: construcció del logo dins del manual d’identitat visual corporativa.

Comments are closed.