L’Outlet que suma

La Fundació Privada CIPO acaba d’organitzar fa pocs dies el seu OUTLET DE PRIMAVERA 2019 els dies 26, 27 i 28 d’abril. Aquesta activitat de venda de roba s’ha convertit en un referent per a aquesta Fundació sabadellenca, que porta ja 9 anys organitzant-la, i amb uns resultats altament satisfactoris.

Per conèixer una mica més a fons aquesta activitat i els projectes que hi ha al darrere, avui parlem amb en Joan Madaula Canadell, president de la Fundació Privada CIPO, perquè ens expliqui més coses.

Joan, explica’ns breument en què consisteix la vostra activitat d’Outlet.
Diferents confeccionistes de moda locals ens cedeixen un volum de peces de roba (a l’entorn d’un total de 4.000 unitats) per poder exposar i vendre  durant els dies de l’Outlet. Un percentatge acordat del preu de venda ens queda com a donació a la Fundació, per poder dur a terme els diferents projectes anunciats prèviament per millorar la vida dels nostres usuaris.

Com va sorgir la idea de fer aquesta activitat?
L’any 2010 es va celebrar la primera edició de l’Outlet. En aquell moment jo no estava vinculat a l’Entitat però tinc coneixement que diferents membres del Patronat d’aquell moment van aprofitar els seus contactes amb els diversos fabricants/confeccionistes locals per dur a terme aquesta activitat.

És evident que l’Outlet s’ha convertit en l’activitat “referent” de la vostra Fundació. Porteu ja 9 anys consecutius fent-lo, poca broma!… i n’esteu fent dos per any, un al maig i un a l’octubre. Per què vau decidir ampliar aquesta activitat dos cops l’any?
Els mateixos confeccionistes col·laboradors ens van animar a fer-ho i nosaltres vam considerar que tenia sentit per cobrir totes les estacions de l’any. És veritat que la recaptació de l’edició de primavera-estiu sol ser inferior a la de tardor-hivern, degut a la diferència de preu pel tipus de roba.

Organitzar una activitat d’aquestes dimensions dos cops l’any, deu ser una feinada. Amb quins recursos compteu? Com us organitzeu?
Hi ha una feinada important en l’organització de tot aquest esdeveniment, tenim un equip d’entre 15 i 20 voluntàries, molt entregades, que ens permet tirar-ho endavant. És evident que sense aquesta ajuda no seria possible fer-ho.

Sou fidels al Mercat de Sant Joan i sempre feu aquesta activitat en aquest espai tan entranyable de la ciutat. Teniu pensat traslladar-vos a algun equipament més gran en un futur?
De moment no, donat que la seva ubicació i tradició ens ajuda a fer rècords cada any. Ara bé, estem mirant d’ampliar el ventall de fabricants per introduir marques més juvenils.  Potser sí que un dia haurem de plantejar un canvi si el volum ens ho exigeix, però tenim clar que ha de ser en algun espai del centre de la ciutat i de fàcil accessibilitat.

L’Outlet anava adreçat inicialment a dones/noies però heu ampliat l’oferta dirigida també a homes. Us ho demanaven ells? Potser això d’esperar-se davant dels emprovadors no els deu agradar massa i s’avorreixen…
Una vegada més va ser una oportunitat que ens van oferir dos fabricants. Estem contents amb els resultats i estem buscant noves marques. És evident que el ventall de roba per a l’home és molt més limitat que el de la dona i ens centrem en productes molt bàsics que sabem tenen una bona sortida.

A quins projectes esteu destinant els diners que recapteu amb els Outlets? M’expliques els tres últims?
Aquest darrer Outlet anirà destinat a l’adquisició de recursos audiovisuals per a les persones amb discapacitat intel·lectual que són ateses a CIPO. Comprarem pissarres digitals, projector i portàtil. L’Outlet Tardor 2018 es va destinar a l’adquisició de la plataforma de neurorehabilitació Guttmann, Neuro Personal Trainer, que permet dur a terme programes de rehabilitació de la memòria, l’atenció, el llenguatge, etc. i a un circuit vital instal·lat al pati del nostre Centre. L’Outlet Primavera 2018 es va destinar a reformes de la nova llar-residència Pascual-Tula, amb capacitat per viure-hi 12 usuaris.

Uns dies abans d’obrir portes, sortiu al carrer a enganxar cartells i fer-ne difusió. Quins altres canals de comunicació utilitzeu per arribar a la ciutadania?
Enviem correu electrònic als contactes de la base de dades que hem anat elaborant al llarg dels anys. Demanem les dades personals a tothom qui ve a comprar, amb el seu consentiment, tot emplenant una fitxa, així poden rebre informació dels outlets que organitzem. També ho publiquem a les nostres xarxes socials: web, facebook, twitter, instagram. Finalment, ho enviem als diferents mitjans de comunicació locals.

Se sap ja la data del proper Outlet de Tardor 2019? I el projecte al qual destinareu els recursos?
Serà els dies 25, 26 i 27 d’Octubre. El projecte encara no està seleccionat, però sempre en tenim una llista llarga per atendre.

Doncs felicitats Joan, heu consolidat una activitat amb molt “ganxo”. Esperem que puguem gaudir-ne molts anys més i que la vostra entitat pugui dur a terme tots els projectes que es proposa, en benefici del col·lectiu de persones amb discapacitat intel·lectual. Endavant i molta força!

Comments are closed.