Foto portada: presentació de la cursa, al plató audiovisual de l'ESDi, el passat divendres. Autor: J.Peláez / We Run.

La Cap d’Any Race s’encamina cap a la seva edició més massiva

Més de 1.000 inscrits a falta de gairebé dues setmanes per la celebració de la Cap d’Any Race, la cursa atlètica i festiva amb la que Sabadell acomiada l’any des de fa una dècada. Divendres es va presentar la nova edició, amb una xifra mai aconseguida fins ara de participació. L’any passat es va tocar el rècord amb 2.500 inscrits.

La Cap d’Any Race està més que consolidada en el calendari esportiu i lúdic sabadellenc, sent una de les curses de cap d’any més populars de Catalunya, només per darrera de la imbatible cursa dels Nassos de Barcelona. L’organització apunta que és la cinquena cursa de cap d’any més popular d’Espanya. Malgrat que sis de cada 10 corredors són sabadellencs, s’estima que el 40 per cent restant visiten la cursa per participar-hi i que per tant, la Cap d’Any Race porta gent a Sabadell. La sortida és el 31 de desembre a les cinc de la tarda, des de la plaça de La Creu Alta.

La Cap d'Any Race 2022, amb la Bussi, mascota de la TUS. Autora: Alba Garcia.
La Cap d’Any Race 2022, amb la Bussi, mascota de la TUS. Autora: Alba Garcia.

En aquesta ocasió, fa uns anys que s’ha aconseguit un dels objectius fundacionals: tenir versió de 10.000 metres, els famosos 10k de la mítica San Silvestre vallecana per exemple. Hi ha uns 250 valents fins ara. No obstant, el circuit més popular, de cinc quilòmetres, serà el que previsiblement tingui més participants. De moment hi ha uns 700 inscrits en aquesta modalitat. Prop d’un centenar de persones ja han estat inscrits en la cursa infantil, qui per cert tindran medalles per primer cop a la història de la cursa. El preu de les inscripcions oscil·la entre els 7, els 17 i els 21 euros, més dos euros del xip.

L’ESDi, partner principal

La Cap d’Any Race ha tancat un acord amb l’Escola Superior de Disseny, l’ESDi, qui va acollir la presentació de la cursa divendres. L’ESDI aporta creativitat, innovació i talent, tant en el disseny de la cursa, l’animació o la comunicació i també acollir la fira del corredor, que més aviat serà una festa del corredor, amb DJs, mercat de productes locals o foodtrucks els dies 29, 30 i 31 de desembre.

CIPO, entitat beneficiària de l’euro per inscripció

Pel que fa a la vessant solidària de la cursa, s’ha tancat un acord amb la Plataforma Vàlua, formada per una vintena d’entitats socials de la ciutat. Cada any una de les entitats membres serà la beneficiària d’un euro per inscripció. En aquest cas, s’ha escollit la cooperativa d’inserció social i laboral CIPO. L’any passat Atendis va rebre uns 3.000 euros per aquest concepte.

Foto portada: presentació de la cursa, al plató audiovisual de l’ESDi, el passat divendres. Autor: J.Peláez / We Run.

Comments are closed.