Foto portada: espectacle Somriu al nadal, el 27 de desembre de 2021. Autor: David B.

Farrés: “La campanya nadalenca ha superat les expectatives”

  • 125.000 persones han participat de les activitats nadalenques; 100.000 més van veure la cavalcada.
  • La inversió municipal global ha arribat als 860.000 euros, un 20 per cent més que l’any 2019: “és una inversió molt amortizada i molt explicable”, diu Farrés.

“Hem superat les expectatives i ha estat un èxit. Volíem exercir com a capital i ser motor d’atracció. Ho hem aconseguit”. Així ha valorat l’alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés, la campanya nadalenca. L’ambició, diu, és convertir-se en una “referència de país”. El Llaminer s’ha convertit en símbol del nadal a la ciutat i ara s’estirarà més d’aquest fil.

“Estem molt contents, s’ha encertat moltíssim i ha tingut una enorme acollida que ha estat possible per la feina de molta gent”, ha ressumit Farrés, qui ha presentat les principals xifres de la campanya.

90.000 visitants a les places de doctor Robert i Sant Roc

Les noves activitats al Centre han tingut la complicitat de la ciutadania, segons l’Ajuntament. 14.000 persones van assistir a les diferents representacions del calendari d’advent, entre l’1 i el 24 de desembre, i 25.000 van assistir a alguna de les 47 representacions de l’espectacle musical Somriu el Nadal.

“Ha estat la gran campanada d’aquest nadal”, assegura Farrés. “Un espectacle gratuït amb màgia. El Llaminer ha arrasat”. Farrés ha destacat que és un espectacle 100 per cent sabadellenc i que “tenim un talent brutal; ens podem comparar amb les grans produccions que podem veure, per exemple, a Port Aventura”.

El Llaminer seguirà el proper any, amb “elements nous” que s’aniran introduint algunes novetats. El Pessebre gegant de l’Agrupació de Pessebristes a la plaça Sant Roc ha tingut 50.000 visitants. 2.500 persones van pujar al carrilet de Nadal.

Per contra, l’incivisme va colpejar la decoració nadalenca del parc de Catalunya als dos dies. “No ho vam poder salvar i ho vam haver de refer i vam haver de col·locar els elements en alçada”, reconeix Farrés. La fira d’atraccions del Parc Central del Vallès “ha tingut una bona acollida”.

Pressupost global: 860.000 euros

El pressupost global de la programació ha estat de 860.000 euros. És un 3,4 per cent més que l’any passat (29.000 euros més) i un 20 per cent més que l’any 2019 (177.000 euros). Farrés ha assegurat que “el gran salt” es va produir l’any passat, amb inversions com el Pessebre gegant, però que hi ha coses, com les casetes de la Fira de Santa Llúcia, que es van pagar llavors i s’han pogut gaudir ara. També hi ha coses d’aquest any, com la decoració de l’edifici consistorial, que ja s’ha adquirit i no caldrà fer-la de nou. “És una inversió molt amortitzada i molt explicable”, ha assegurat.

La il·luminació ha arribat a 76 carrers i places. S’han destinat 300.000 euros, 75.000 euros més que l’any anterior. “Uns 75.000 euros molt ben destinats”, ha defensat l’alcaldessa.

100.000 assistents a la cavalcada

Segons Farrés, la cavalcada va tenir 100.000 assistents i 500 participants més un centenar de col·laboradors a nivell logístic. “Es va desenvolupar amb total normalitat, sense cap incidència”, ha assegurat. Durant els dies previs l’Ambaixador Reial de Comerç Centre a la Casa Duran va aplegar més de 15.000 visitants, la resta de carters reials van tenir-ne més de 4.000 (Ca n’Oriac, Creu de Barberà, Rourera, Eixample, Sol i Padrís, Torre-romeu, mercats municipals i trenet del parc de Catalunya, que es potenciarà en anys vinents). La Fira Reial va atraure en aquesta ocasió 7.000 persones.

Activitats esportives

Com és habitual, hi ha hagut diverses activitats esportives al voltant del Nadal: el Topbàquet, la cursa de Sant Esteve o la Cap d’Any Race.

Segueix iSabadell a Telegram!

Segueix iSabadell a Telegram i rebràs les notícies més rellevants directament al teu dispositiu. Fes-ho AQUÍ.

Foto portada: espectacle Somriu el nadal, el 27 de desembre. Autor: David B.