CARTES DELS LECTORS
Rosa Salido i altres usuàries i veïnes de la planta Segona del Complex de Sant Oleguer
Soc usuària i resident del complex de Sant Oleguer, el primer complex de la gent gran construït a Sabadell, pensat especialment per la gent vulnerable o amb problemes d’habitatge. Al complex es fan moltes activitats i participo gairebé a totes. A nivell d’acollida, la meva valoració del complex és positiva, amb implicació per part de les treballadores en les seves tasques, des del personal de neteja als pisos a la directora, passant per les treballadores familiars (TF) d’Accent Social i les TF de la Diputació de Barcelona. Hi ha dos torns que cobreixen la franja horària de 9 a 20 h. de dilluns a divendres. Com dic, la meva valoració és positiva. A un altre nivell, però, hi ha coses a millorar. A continuació n’exposo un parell.
Hi ha un servei de cafeteria-restaurant que des del 21 de desembre passat està tancat per jubilació. El concurs per a la nova licitació està per resoldre. Des de Direcció ens diuen que s’han de fer obres a la cuina. Durant un temps suplirà el servei de restauració un càtering que es farà des de CIPO. Cada cinc dies rebrem els àpats del càtering. És una llàstima que no s’hagi actuat amb una major previsió. Fa dos anys que la regidoria d’Acció Social estava avisada de la situació de jubilació que s’ha produït. El resultat és que entre 80 i 100 persones diàries, entre les que viuen al complex i d’altres que venien de fora, s’han quedat penjades sense el servei de restauració. No es podria haver resolt aquesta qüestió abans de tancar la cafeteria-restaurant?
El dia de Nadal passat ens vam quedar sense calefacció ni aigua calenta. El dia 27 vaig fer reclamació per escrit. El 2 de gener vaig tornar a reclamar. Des de la Direcció ens van dir que el problema era general de tot el complex, que Vimusa estava treballant per solucionar-ho. Sembla ser que hi havia una fuita d’aigua en el circuit de la calefacció i els tècnics no sabien on era. Som unes 28 residents les afectades. Totes les de la segona planta. Gent gran sense calefacció a l’hivern.
Sempre ens han dit que la calefacció va per sota terra i escalfa el pis. Però ara ens diuen que no provem de comprovar l’escalfor des del terra, que el sistema ha canviat. I això no s’entén. Han canviat el sistema? Quan? Si no s’han fet obres… A l’hivern de l’any passat també vam patir avaries a la calefacció. Ens diuen que hi posem estufes, quan la calefacció va a càrrec de Vimusa en el nostre contracte com a usuàries. No es pot posar en funcionament la calefacció abans que comenci el fred per detectar a temps si tot va bé o no? Li recordo a l’Ajuntament que les usuàries del complex hem contribuït durant la nostra vida laboral a sufragar els serveis públics. Ara, en justa correspondència, cal que s’atengui les nostres reclamacions.
Fa 20 anys que es va inaugurar el complex de Sant Oleguer. Ja va tocant fer alguna renovació, com en les calderes d’aigua. A banda del problema de la calefacció, fa temps que la porta de l’edifici no tanca bé i queda oberta sense cap tipus de control els dies festius i caps de setmana. Confiem que les nostres queixes siguin ateses per part de l’Ajuntament.
Foto de portada: exterior del Complex de gent gran de Sant Oleguer