Autora: Lucía Marín.

‘Carta oberta als socis del Club (III)’

CARTES DELS LECTORS
Domènec Vidal, soci 1.679 del CN Sabadell

Com hem descrit recentment, la recuperació del Club Natació Sabadell, passa per tres aspectes d’importància cabdal:

  • Garantir l’ortodòxia continuada en el temps d’una gestió empresarial correcta.
  • Prioritzar les estratègies de gestió cap al servei als socis i a la societat.
  • Intentar recuperar el màxim possible el sentiment de pertinença a l’entitat.

El Club va començar bàsicament com un club d’esports d’aigua, però poc a poc el seu esperit esportiu el va anar portant a ser un club on una part important dels seus associats o practiquen altres esports, diguem-los esports de sec, o bé venen al club a fer salut o lleure o ambdós. Afegir que les diverses seccions esportives garanteixen la formació i pràctica de diversos esports, competint a diferents nivells, des de esports federats d’àmbit local, fins a esports d’alta competició on els nostres esportistes competeixen a nivell estatal i internacional com a club i com a representants de les seleccions internacionals del nostre estat.

Compaginar adequadament la gestió d’aquest complexe ADN que té el nostre club no és senzill i menys en moments d’estretors econòmiques i d’incerteses. Per diversos motius, estem en crisi, i per tant és imperiós i és un bon moment per a planificar i entre tots fer un gran projecte de futur per al nostre Club.

Al meu modest entendre cal enriquir aquest anomenat ADN, no solament en la vessant dels serveis esportius, socials, culturals, de salut i lleure, sinó també en la ineludible i imperiosa necessitat de fer del nostre club una empresa econòmicament competitiva de cara al futur.

És per això que just ara que entrem en procés electoral em permeto dirigir-me cap als futurs gestors, animant-los a tenir en compte les següents referències cabdals:

  • Presentació d’un pla director d’instal·lacions i un pla estratègic de serveis, viables en el curt, mig i en el llarg termini. Can Llong no està acabat i Montcada (Gran Via) precisa de reformes estructurals a fons que requereixen una planificació molt acurada amb el fi d’adequar-les poc a poc a les normatives més recents i als serveis que la nostra
    societat contemporània necessita i reclama. És el moment adient, potser fins i tot el darrer, de poder-les fer viables en el temps, en paral·lel a les iniciatives municipals entorn l’eix del coneixement de la Gran Via; el que ens permetrà oferir a la ciutat de Sabadell tots els nostres coneixements en matèria d’esports i serveis de salut i lleure, en unes instal·lacions actualitzades i al mateix temps carregades d’història de la ciutat de Sabadell.
  • Planificar amb molt rigor els mecanismes i accions amb els que caldrà suportar les necessàries despeses per a assolir progressivament els projectes anteriors.
  • Comunicar-ho i consensuar-ho adequadament abans de la seva presentació en Assemblea de compromissaris, per la seva aprovació.
  • Formació/Actualització dels recursos humans: és fonamental ajudar els nostres professionals, molts d’ells amb una llarga experiència i molts d’ells també amb un molt bon sentiment de pertinença; organitzant-los i motivant-los adequadament com es fa a qualsevol empresa degudament actualitzada.
  • Reorganització per a la gestió i seguiment de les seccions esportives: cal descentralitzar plenament la gestió de les seccions, fent que siguin elles les responsables directes per aconseguir els recursos necessaris per a la viabilitat de la
    seva activitat a plena satisfacció dels seus esportistes i del control curós dels seus pressupostos. Esmentar també quan important serà una intercomunicació actualitzada i permanent entre totes elles, de cara a conèixer el millor possible la globalitat de l’entitat.
  • Començar a incorporar processos de mesura i seguiment de la qualitat a tots els nivells: instal·lacions, serveis, comunicació, resultats esportius, rigor en la planificació i monitorització pressupostàries; generant al mateix temps la cultura adequada per a la seva comprensió, tan a nivell dels socis com dels professionals.

Vista la complexitat del descrit, considero cal animar també a:

  • Als ‘potencials’ candidats: que es presentin a les eleccions, acabades de convocar; a farcir els seus equips amb directius amb els coneixements, l’experiència, l’empenta, l’altruisme i el sentiment de pertinença necessaris per a dirigir l’entitat.
  • Als socis en general: que analitzin a fons els programes de les diverses candidatures que és puguin presentar, atorgant el seu vot, pensant més en clau de vitalitzar la nostre institució que és de tots; que no pas en el vot emocional i/o tribal al conegut o a l’amic.

Estem en uns moments claus de cara a fer front adequadament a tots aquests reptes per a fer del Club, insisteixo un cop més, una empresa competitiva, no solament en l’àmbit esportiu i social sinó també en l’econòmic i laboral. Un projecte de campanya ideal serà aquell que sigui capaç de mostrar projectes de futur i no pas retrets del passat, per això cal fugir d’estereotips que mostrin perfils més reactius que no pas pro-actius.

Ben cordialment

Més informació:

Foto portada: piscina exterior del CN Sabadell a Can Llong. Autora: Lucía Marín.

Comments are closed.