Foto portada: inauguració del calendari d'advent, fa uns dies. Autor: D.Jiménez.

‘En què s’ha convertit el Nadal?’

CARTES DELS LECTORS
Anna Llop Breda

Ja ha començat el desembre i, juntament amb el fred, arriben les llumetes, els carrers engalanats i les trobades familiars. La canalla transmet il·lusió, alegria i potencien la seva etapa d’infantesa. Pels adults, des d’una vessant més realista, és temps de records, de brindar pels que hi són i pels que no i d’aprofitar cada moment que brinda la vida. Però, tornem a la realitat! Veritablement és així?

Deixant de banda la part sentimental, el que va començar com una festa religiosa, d’unió i caliu, acaba sent una celebració la qual alimenta la societat de consum. S’acaba no valorant les petites accions que realment ens omplen.

Segons un estudi de Observatorio Cetelem, la despesa prevista per les compres nadalenques 2023 és d’una mitjana de 568 euros. Addicionalment, un altre estudi realitzat per Elogia, comenta que un 87 per cent dels espanyols compraran els regals del Nadal del 2023 al mercat en línia.

Aquest fet contribueix negativament al comerç local i Km 0, fent que les petites empreses es vagin ofegant en l’oblit i el tancament. Una frase de la pel·lícula En busca de la felicidad, que encaixa molt en aquest context, és la següent: “Gastem diners que no tenim, en coses que no necessitem, per impressionar a gent que no li importem”. És realment la màgia del nadal o la societat de consum qui ens impulsa?

Foto portada: inauguració del calendari d’advent, fa uns dies. Autor: D.Jiménez.

Comments are closed.