Josep Mila

‘El Vallès, motor del Corredor Mediterrani’, per Josep Milà (CIESC)

ARTICLE D’OPINIÓ
Josep Milà, secretari tècnic del CIESC

La importància de la representació institucional del CIESC al Vallès, com agent socioeconòmic, està lligada al Corredor Mediterrani que conforma l’Euram, l’Euroregió de l’Arc Mediterrani format per Catalunya, Illes Balears, País Valencià, Andorra i Catalunya Nord.

Les empreses de la demarcació de Sabadell es troben en un espai central de flux continu de moviments i esdeveniments econòmics en l’àrea del Corredor Mediterrani. Un corredor que concentra més del 30% de les empreses i del PIB de l’estat espanyol i gairebé el 39% de les exportacions, amb un ritme de creixement més alt que  el del conjunt de l’estat.

En aquesta euroregió, el Vallès es situa com  un centre neuràlgic de l’activitat econòmica del sud d’Europa i com a motor del seu creixement, com ho demostra el ritme d’activitat dels darrers anys, superant el dels grans pols centreeuropeus. Això fa que les condicions de competitivitat que afecten les nostres empreses siguin un factor decisiu per al seu futur i el de tot aquest territori.

Per aquest motiu, el CIESC, que treballa per afavorir la competitivitat de les empreses, demana inversions per a millorar les infraestructures bàsiques que fomenten l’activitat socioeconòmica i afavoreixen el benestar de les persones. És indispensable garantir l’eficient mobilitat del transport públic i privat, la qualitat i accessibilitat dels polígons i espais d’activitat econòmica, i la millora mediambiental i residencial. Així ens podem assegurar un creixement sostingut, amb qualitat i competitivitat.

Els projectes de ferrocarrils amb ample internacional i les estacions d’intercanvis de mercaderies (camions-trens-vaixells-avions) són bàsics per a la viabilitat de les empreses, el dinamisme de les activitats i l’atracció d’inversions.

Des del CIESC defensem un acord institucional del màxim nivell i abast per a concretar un pla d’actuacions que faci realitat projectes tan necessaris com les rondes viàries de Sabadell; la xarxa de trens de rodalies i nodes d’intercanviadors; les connexions amb via d’ample internacional a l’estació intermodal de La Llagosta i al Port de Barcelona, i la connexió i modernització dels polígons industrials, entre d’altres.

Un motor del corredor mediterrani com és la nostra demarcació i el conjunt del Vallès ha de seguir impulsant el progrés econòmic i social del nostre territori i d’Europa. El Vallès, també, vol el Corredor Mediterrani.

Comments are closed.