TS Gestió Sabadell

“El nostre primer client són els nostres empleats”

Amb més de 20.000 aturats a la ciutat i una taxa d’atur de gairebé el 19 per cent, la situació econòmica continua degradant-se a la ciutat mentre l’agenda informativa està marcada per les reduccions d’ocupació, les protestes i les retallades. Des d’iSabadell volem contribuir a donar ressonància a empreses i emprenedors que, malgrat l’entorn, planten cara a la crisi per buscar portes de sortida a l’actual conjuntura.

Mª Teresa Sanfeliu va crear una assessoria a La Creu de Barberà, TS Gestió, ja fa gairebé dues dècades, i ara, en plena crisi, ha crescut el seu número de clients i la facturació. No coneixen les retallades de sou “al contrari” i durant l’any 2011 van incorporar una advocada a la plantilla. La seva recepta és clara: bon ambient laboral, cerca de la qualitat, innovació, i adaptar-se a les noves necessitats. Així encara el futur amb optimisme i reconeix que, si fos per ella, gairebé prohibiria parlar de crisi dins l’assessoria. Vol fugir del pessimisme dominant.

“Tractem el personal com el nostre millor client”

Tota la seva plantilla són dones, i la majoria porten molts anys treballant plegades. “Hi ha moltes que porten més de 10 anys; tenim una plantilla molt estable, molt cohesionada”. De fet, l’estabilitat és producte de la flexibilitat. “El nostre gran avantatge és que elles poden compaginar bé la vida familiar i la feina. Gairebé totes són casades i tenen fills, fem un horari molt extens de 8 a 19.30 hores i no tanquem al migdia així que s’organitzen en torns, hi ha horaris partits i horaris intensius. Hi ha un ambient de totes a una, jo ja sé que si un dia tenen el fill malalt no vindran però també que si cal quedar-se una estona més, no caldrà ni dir-ho”, reconeix Sanfeliu.

Un dinar al mes per buscar com innovar

El bon ambient també és producte de tenir en compte l’opinió de les professionals. Sanfeliu, que va presidir Comerç Creu durant anys i va ser a la cúpula de l’Agrupament de Botiguers de Catalunya, explica que cada tres setmanes fan un dinar de feina al que anomenen “cercles de qualitat”. “Cada persona té cinc minuts de glòria per aportar una idea de com millorar la nostra activitat; onze caps pensant totes a una amb una idea de millora fa que ens surtin projectes molt interessants”, explica.

“Cap empresa pot seguir fent exactament el que feia fins ara”

Aquests cercles de qualitat tenen el segell de maternitat de dos nous serveis que implanten en breu. “La crisi vol dir canvi, evolució, és passar per una guerra que t’ha de fer reinventar-te”.

Així que ara, a més de fer l’assessoria fiscal, laboral, comptable i altres afegeixen la comercial. “Nosaltres ens dedicarem a buscar clients als nostres clients. No només farem impostos, comptabilitats, laboral, que és el que sempre hem bé molt bé, sinó buscarem cients”, assegura la directora general. I és que han detectat que moltes empreses han suprimit les seves accions comercials quan creu que “ara més que mai calen més venedors”. Per una petita quota gestionaran comercialment les empreses dels seus clients, uns 300,  la majoria comerços de la ciutat. “Volem ajudar els nostres clients a organitzar visites, a vendre…”. És el que anomenen i-Business.

També posen en marxa l’i-Office. Amb aquesta línia descarregaran la part administrativa de les empreses, que les portaran des de l’assessoria però de forma personalitzada. “Volem que les empreses es dediquin a fer el que saben fer: a fer un bon producte, a investigar i nosaltres els descarregarem de tot allò que no porta cap valor afegit”, assegura.

Sanfeliu reconeix que si han crescut en part és perquè tenen molts clients del sector alimentació, que és més estable perquè “si les coses van bé la gent ha de menjar i si van malament, també han de menjar”, però creu que tant la qualitat, com l’adaptació al mercat com la responsabilitat amb la plantilla són els pilars del negoci.

Optimisme

Per l’assessoria passen tot tipus d’empreses, moltes del sector construcció, que han tancat o gairebé. Però si fos per la directora, evitaria parlar de crisi sempre que pugui perquè també, tot i que no se’n parli tant, hi ha moltes que van bé. Ella però assegura voler ajudar tothom. A reinventar-se a qui ho passa malament i a apuntalar a qui ja creix.