Regidors de CiU al consistori

CiU acusa el govern local d’incomplir la llei de morositat

  • Segons CiU, des de l’any 2010 cada tres mesos cal fer públiques les factures impagades i els imports.

  • La federació nacionalista mostra la seva total desconfiança amb l’economia municipal.

El reconeixement municipal de tenir 25 milions en factures impagades ha trencat la confiança entre el govern i Convergència i Unió. Segons CiU, el govern havia negat de forma continua tenir factures impagades i només obligat pel ministeri d’Hisenda les va presentar.

CiU se sent enganyada i assegura que ha començat a gratar per veure si s’està complint la normativa. En aquest sentit, asseguren que l’ajuntament està incomplint la llei de morositat, aprovada per unanimitat al Congrès l’any 2010. Segons CiU, aquesta llei obliga les corporacions locals a fer públic cada tres mesos quines factures hi han pendents de pagament.

En l’article 4.3 de la llei contra la morositat del 2010 s’especifica literalment:

Los Tesoreros o, en su defecto, Interventores de las Corporaciones locales elaborarán trimestralmente un informe sobre el cumplimiento de los plazos previstos en esta Ley para el pago de las obligaciones de cada Entidad local, que incluirá necesariamente el número y cuantía global de las obligaciones pendientes en las que se esté incumpliendo el plazo.

I l’article 5.4 estableix el seguent:

La Intervención u órgano de la Entidad local que tenga atribuida la función de contabilidad incorporará al informe trimestral al Pleno regulado en el artículo anterior, una relación de las facturas o documentos justificativos con respecto a los cuales hayan transcurrido más de tres meses desde su anotación en el citado registro y no se hayan tramitado los correspondientes expedientes de reconocimiento de la obligación o se haya justificado por el órgano gestor la ausencia de tramitación de los mismos. El Pleno, en el plazo de 15 días contados desde el día de la reunión en la que tenga conocimiento de dicha información, publicará un informe agregado de la relación de facturas y documentos que se le hayan presentado agrupándolos según su estado de tramitación.

Sabent que a 31 de desembre de 2011 hi havia 24,7 milions que es devien a tot un seguit de proveidors (dels quals el consistori responsabilitza en gran part a la Generalitat convergent), ara el grup municipal de CiU vol saber quants impagaments s’han generat a l’ajuntament en el primer trimestre de l’any 2012. Consideren que l’equip de govern és poc transparent, i el portaveu, Carles Rossinyol diu “ja no ens refiem”.

Informació relacionada

¿A quién le debe facturas el Ayuntamiento de Sabadell?
El Ple sobre el pla d’estalvi es converteix en un plebiscit sobre l’època Bustos
L’ajuntament de Sabadell deu 120 per habitant als proveidors
Els socialistes defineixen com una “falsedat” que el tripartit deixès obres sense pagar

Comments are closed.