A la tercera, va la vençuda. Finalment Ciutadans tindrà representació al ple municipal de Sabadell després dels intents fracassats del 2007 i el 2011, també amb Joan Garcia com a cap de llista. El partit taronja ha absorvit bona part dels votants socialistes decebuts i s’ha convertit en un agent polític a tenir molt en compte en zones de la ciutat com Can Llong i Can Rull.
La formació supera els 10.000 votants en les eleccions més fragmentades i complexes de la història municipal. De fet, sis dels vuits partits amb representació tenen més de 10.000 vots i estan separats per menys de 3.000 vots. Ciutadans tindrà tres regidors: Joan Garcia, José Luis Fernández i Adrián Hernández. Han estat la força més votada en alguns col·legis electorals.
El cap de llista de Ciutadans, qui a la tercera aconsegueix entrar a l’Ajuntament com a regidor, ha sostingut que “el nostre resultat és impressionant: és el millor de la nostra història a la ciutat. Ens hem quedat a 2.000 vots de la primera força”. Garcia però creu que la “fragmentació és evident” i que la governabilitat serà molt complexa. Ells en tot cas asseguren que es quedaran a l’oposició, com ja van anunciar durant la campanya electoral. “Haurem de posar en valor el diàleg i el consens durant tot aquest temps”, ha assegurat Garcia, que no donarà suport ni a Josep Ayuso (PSC) ni a cap altra majoria alternativa.
Que no aixequin gaire el braç o sel’s hi veurà el “plumero”
S’ha de dir que l’antic votant del PSC que hagi escollit a Ciutadans com a alternativa confirma la falta total de criteri que ja li podia atribuir.
Passa d’un partit de pseudo-esquerra a un partit de pseudo-centre. No s’han adonat que aquest tenen una base clarament de dretes, i que han hagut de fer neteja d’alguns ultradretans? No està clar que no. S’ha quedat només en el missatge anti-independentista, la superfície. Aprofundir una mica més en el seu programa hauria estat molta feina.
La fuerza de la costumbre. Con la mano estirada.
Genial! Han fet una campanya petita pero super propera i jo que els he seguit, us diré a aquests que entreu aqui a desprestigiar, que tot el que dieu son tonteries de mal perdre. Seguiu amb aquesta actitud que els hi posareu molt fàcil. Enhorabona Ciutadans!
Es muy curioso mi análisis y del todo no puedo estar equivocado: a ciutadans lo han votado quiénes han querido, pero además es una realidad que los que quisieron han podido. Creo que exactamente igual que al resto de candidaturas. ¿Será posible construir un gobierno de la ciudad sin mezquindades a priori?
I ara a fer el “progresismo”: Quart Cinturó, treure la SS als nouvinguts i espanyolizaaaaaaaar!