Foto portada: la regidora de Transparència, al casal Pere Quart. Autor: Aj. Sabadell / cedida

Comencen el procés per elaborar les Cartes de Serveis a un mes d’entrar en vigor la llei de Transparència

L’Ajuntament ha començat aquest dimecres el procés que ha d’acabar amb l’elaboració de Cartes de Serveis. Els documents presenten als ciutadans i usuaris de l’administració els serveis que tenen encomanats, els drets que els assisteixen en relació al servei i els compromisos de qualitat a l’hora de prestar-los.

La creació de Cartes de Serveis deriva de la Llei de Transparència, aprovada pel Parlament. En el seu article 59, estableix que l’administració pública ha d’incloure cartes de servei en els serveis públics bàsics per establir com a mínim els següents punts: l’organització i la forma de gestió del servei; qui són els responsables de la gestió; els estàndarts mínims de qualitats desglossats per categories de prestacions, i els indicadors d’avaluació; les condicions d’accés al servei; els drets i deures dels usuaris; el règim econòmic que s’aplica, indicant les taxes i preus públics si s’escau; les vies per reclamar; les vies per obtenir informació i orientació en relació al servei públic. Finalment, les cartes tenen naturalesa reglamentària. Vol dir que allò que s’indiqui a la carta de serveis és un contracte vinculant i pot ser invocat en cas de recurs o reclamació.

La llei es va aprovar el 31 de desembre de 2014, i entrarà en vigor als ens locals el dia 1 de gener de 2015. A falta d’un mes el consistori ha començat ara el treball per elaborar les Cartes de Serveis. No obstant, el govern local manté que ells ampliaran l’àmbit de la llei, ja que el text només obliga a desenvolupar-les per als serveis públics bàsics mentre que l’executiu local “té la voluntat” d’ampliar-lo a tots els serveis municipals, ja que “es tracta d’un instrument que permet estructurar i repensar l’activitat de l’Ajuntament des del punt de vista de la ciutadania, prendre compromisos respecte a la millora del servei i permetre la rendició de comptes”.

Es tracta d’una de les primers accions del compromís de transparència entre l’administració pública i la ciutadania”, assegura la regidora de Transparència, Elena Hinojo (Unitat pel Canvi).

El desenvolupament s’ha iniciat amb una sessió de treball interna al casal Pere Quart. Se n’hauran de fer més, adreçades a personal municipal, fins a formar equips de treball, elaborar els documents i establir els processos d’avaluació contínua.

Foto portada: la regidora de Transparència, al casal Pere Quart. Autor: Aj. Sabadell / cedida.

Comments are closed.