Foto portada: el carrer de les Palmeres, on podria discórrer, soterrada, la Ronda Nord, el tram sabadellenc de la B-40.

El ple del Parlament, a favor del tram Terrassa-Sabadell-Castellar de la B-40

El ple del Parlament dona suport al tram Terrassa-Sabadell-Castellar de la B-40 i també a estudiar connectar les línies R4, R8 i FGC al seu pas pels ‘vallesos’. El debat ha arribat al ple de la mà del PSC, que volia una empenta des de la cambra catalana a l’acord entre el Ministeri i els ajuntaments del qual, a última hora, es va esborrar la Generalitat. L’ha tingut.

La moció aprovada insta el govern català a “acordar amb el govern d’Espanya” la redacció del projecte de la Ronda Nord Sabadell – Terrassa que proposa el Pla Específic de Mobilitat del Vallès. L’Estat està disposat a finançar l’obra i atorgar a la Generalitat la capacitat per redactar el projecte, començant pel traçat.

Ronda Terrassa-Sabadell

La nova carretera, a dècada vista, començaria allà on mor el Quart Cinturó, al nord de Terrassa, i comunicaria amb el punt final de la Ronda Oest de Sabadell, a la carretera de Matadepera. Aquest tram és la nova Ronda Sabadell-Terrassa que preveia el Pla Específic de Mobilitat del Vallès aprovat per la Generalitat l’any 2021 després de molt temps de debat.

Ronda Nord

Un cop a la carretera de Matadepera amb el final de la Ronda Oest (C-58C), s’aniria a buscar la carretera de Castellar. Amb dues opcions: soterrada per l’avinguda de les Palmeres (la preferència del govern municipal de Sabadell) o travessant la part sud del bosc de Can Deu i el barri. Aquesta via és la Ronda Nord de Sabadell, que es considera vital per descongestionar la Gran Via i donar sortida directa a la C-58 a milers de vehicles de Castellar. Aquest punt de les carreteres s’ha aprovat amb 82 vots a favor i 50 en contra (ERC, la CUP i En Comú Podem). A favor la resta, inclòs Junts per Catalunya, que governa amb Esquerra.

La connexió entre línies de tren

Per altra banda, la moció ha incorporat un segon acord, per instar el govern d’Espanya a redactar els estudis informatius per connectar les línies R4 i R8 de Rodalies, així com amb la xarxa de Ferrocarrils de la Generalitat, al seu pas pels ‘vallesos’. Aquest punt, proposta de la plataforma Fem Vallès, ha tingut 123 vots favorables i 9 abstencions (CUP).

Foto portada: el carrer de les Palmeres, on podria discórrer, soterrada, la Ronda Nord, el tram sabadellenc de la B-40.

Comments are closed.