Foto portada: camps de conreu entre Sabadell, Terrassa i Matadepera, a l'oest de la carretera de Matadepera, per on podria discórrer la Ronda Sabadell - Terrassa. Autor: J.d.A.

El ple del Parlament demana que es redacti el projecte de la Ronda Sabadell-Terrassa

El ple del Parlament ha demanat aquest dijous que es faci efectiu el conveni d’acord i finançament que garanteixi la redacció del projecte de la Ronda Nord entre Sabadell i Terrassa, amb els vots en contra d’ERC, la CUP i ECP. El projecte ara mateix està en un calaix mort perquè la Generalitat no el vol al considerar que es tracta de la B-40 o el Quart Cinturó de sempre, tot i que rebaixat en carrils i impacte ambiental. El Govern sí vol, així ho assegura el conseller de Territori Juli Fernàndez, la connexió entre la Ronda Oest de Sabadell i Castellar a través del que sempre s’ha considerat la Ronda Nord de Sabadell.

La cambra ha instat el Govern a fer efectiva la viabilitat del perllongament de la C-32 entre Blanes i Lloret, punt en què s’hi han oposat la CUP i els comuns. En relació amb Rodalies, el ple ha demanat a l’executiu de Pere Aragonès que insti el Ministeri de Transports a incloure en l’actualització del Pla de Rodalies 2020-2030 la línia orbital ferroviària que connectaria el Maresme amb el Vallès Oriental i l’Occidental i amb el Penedès, punt en què s’hi ha abstingut el PSC. El ple ha instat el Govern per unanimitat a estudiar sistemes de velocitat variable a l’AP-7 “per tal de tenir una fotografia de si funcionen i, si cal o no, mantenir la reducció actual”.

Finalment, el Parlament també ha votat a favor de què l’Estat inclogui una partida de 759 milions d’euros entre els exercicis 2021 i 2024 per compensar el dèficit inversor en infraestructures a Catalunya el 2008 i a destinar aquests recursos a infraestructures de mobilitat.

Foto portada: camps de conreu entre Sabadell, Terrassa i Matadepera, a l’oest de la carretera de Matadepera, per on podria discórrer la Ronda Sabadell – Terrassa. Autor: J.d.A.

Comments are closed.