Foto portada: l'alcalde de Sabadell, Juli Fernàndez, i la regidora de Transparència, Elena Hinojo. Auto:. J.d.A.

El Portal de Transparència de Sabadell s’adapta a la nova normativa

L’ajuntament de Sabadell ha adequat els continguts del seu Portal de la Transparència al que marca la Llei de Transparència del Parlament de Catalunya, en vigor des del dia 1 de gener. La finalitat, assegura el consistori, és convertir-se en una eina digital de consulta ciutadana per a la informació i la transparència de la gestió municipal.

Segons detalla el consistori el Portal de Transparència té ara una setantena d’informacions classificades en sis àmbits. A més, apareix una bústia per a fer peticions i tot un procediments per fer efectiu el dret a l’accés a la informació. S’ha instal·lat un apartat per publicar les Cartes de Serveis, que encara s’estan elaborant, i on es faran explícits els compromisos municipals de qualitat en la prestació de serveis bàsics.

El portal permet accedir al llistat dels principals proveidors de l’Ajuntament, les entitats que signen convenis amb el consistori, la declaració patrimonial que fan els regidors quan prenen possessió de l’acta o la despesa que representen els alliberats sindicals. El portal està dividit en sis àrees:

  1. Informació institucional: es poden consultar aspectes com el cartipàs, els alts càrrecs i càrrecs eventuals, la relació de llocs de treballs, el número d’interins de la plantilla municipal, els convenis laborals, el catàleg de serveis, els processos participatis o els alliberats sindicals.
  2. Normativa, acords i actes jurídics: hi ha el calendari fiscal, les ordenances fiscals o les resolucions administratives.
  3. Informació econòmica i financera: el pressupost municipal, la seva execució i liquidació, els salaris dels càrrecs electes i eventuals, la declaració de béns patrimonials dels regidors, les retribucions de la plantilla municipal, el preu de les campanyes de publicitat institucional (inactiu de moment), o l’inventari de béns mobles i de vehicles municipal.
  4. Plans i programes d’actuació: es pot consultar el Pla General, normativa diversa, plans sectorials o convenis urbanístics.
  5. Contractació pública: contractes programats, meses de contractació, estadístiques de contractes, registre públic de contractes, resolució de recursos, criteris de qualitat.
  6. Convenis i subvencions: convenis signats per l’Ajuntament, modificacions i execucions, convocatòria de subvencions i subvencions i ajuts atorgats.

Tot deriva de la posada en marxa de la Llei de Transparència, aprovada pel Parlament de Catalunya, i en vigor des del dia 1 de gener d’aquest any.

El Govern municipal entén la transparència com a element necessari en la construcció de l’ètica pública municipal”, en paraules de la regidora de Transparència, Elena Hinojo (UpC). “Volem aportar totes les eines necessàries per a que la ciutadania disposi d’un millor coneixement de l’administració i, per tant, d’una millor capacitat per avaluar les actuacions públiques”.

El portal anirà informant sobre el Pla d’Integritat Municipal, que s’està desenvolupant (més info: ‘Sabadell posarà en marxa un pla d’integritat municipal‘).

Foto portada: l’alcalde de Sabadell, Juli Fernàndez, i la regidora de Transparència, Elena Hinojo, en una imatge recent. Autor: J.d.A.

One Comment