Foto portada: el Despatx Lluch, en l'actualitat. Foto via Modernisme.cat

El PP demana tornar a la presencialitat a les oficines municipals

El Partit Popular de Sabadell alerta que ha rebut queixes de ciutadans per la dificultat a l’hora de realitzar tràmits administratius en format digital, com pagar les multes de tràfic o demanar permisos municipals. Demanen que els treballadors de les oficines encarregades d’aquestes gestions tornin a treballar de manera presencial. La secretària general del partit a Sabadell, Cuca Santos, espera que el procés de digitalització per fer els tràmits no sigui una “excusa” per retallar llocs de treball i serveis als sabadellencs.

Arran la Covid-19, l’Ajuntament de Sabadell ofereix la possibilitat de realitzar diferents gestions administratives des de la seu electrònica del consistori. D’aquesta manera, via telemàtica es poden pagar rebuts i multes, demanar permisos municipals, realitzar registres al cens, etc. Amb el procés de digitalització es pretenia, d’una banda, facilitar l’accés als tràmits, ja que en format digital aquests es poden realitzar a qualsevol hora, i d’altra, evitar el contacte físic a l’Oficina d’Atenció Tributària, al centre de la ciutat, i a les entitats bancàries on s’efectua el pagament de les gestions.

Des del Partit Popular, Santos considera “clau” que en moments de confinament es facilités la possibilitat de realitzar els tràmits administratius en format digital. No obstant això, alerta que moltes persones, en especial les d’edat avançada, no disposen dels coneixements i dispositius electrònics per realitzar aquestes tasques, pel que demana que es torni a oferir el servei de manera presencial.

“Ens han arribat queixes de ciutadans que no saben orientar-se amb les noves tecnologies i s’han trobat amb moltes dificultats per poder realitzar les seves gestions. Amb les restriccions, s’ha funcionat amb el mètode de cita prèvia, però no sempre és possible comunicar i això alenteix els tràmits. Per això demanem que, a mesura que s’alleugerin les restriccions, es reprengui en la seva totalitat la presencialitat a les oficines municipals”, explica Santos.

A més, els populars alerten que han rebut queixes per part d’empreses i autònoms. “Pel que ens han fet arribar, els portals digitals de l’Ajuntament no funcionen sempre com deurien, canviant sovint els protocols que confonen fins i tot als mateixos funcionaris”, exposa Santos, qui espera que la digitalització no esdevingui una “excusa” pel consistori per eliminar llocs de treball i serveis a la ciutadania.  

Foto portada: el Despatx Lluch, seu central de l’Oficina d’Atenció Ciutadana.

Comments are closed.