Calvet (Junts per Catalunya): “defenso la B-40 en tota la seva extensió”

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet (JXCAT) pretén conscienciar el context polític, econòmic i sanitari, els quals titlla de “reptes complicats. Assegura que cal anar més enllà per aconseguir canvis globals, com és la revolució tecnoecològica. A més, posa èmfasi en la importància de la Cambra de Comerç, assegura que és necessària la llei de cambres “per enfortir els seus papers”. Paral·lelament, Lourdes Ciuró posa damunt la taula el projecte de la Gran Via a la ciutat.

Dos dels candidats de Junts per Catalunya (JxCAT), l’actual conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet – número 11 a les llistes- i la portaveu del grup municipal Junts per Sabadell, Lourdes Ciuró -número 20 a les llistes- han exposat aquest dijous a la Cambra de Comerç propostes i projectes sabadellencs. Una d’elles és la Llei de Cambres de comerç, proposta per les quals van apostar Junts per Catalunya i Esquerra Republicana, però va ser desestimada pel Parlament. Pel proper mandat, però, serà una idea capdavantera, tal com assegura el conseller:

“És necessària una llei de Cambres perquè enforteixi els papers d’aquestes. Cal que la cambra vagi més enllà”. A través de la cambra cada empresa siguem capaços de dibuixar un nou futur lligat a una nova indústria que tingui innovació, una agenda verda, és a dir una capacitat per generar una econòmica pròspera, amb uns valors de treball de valor afegit, i per tant, millors salaris”.

Calvet accentua la utilitat de les cambres  ja que “cal que compleixin un paper de diàleg i d’orientació”. Així mateix, reivindica que les tretze cambres tenen una importància cabdal pel futur del “nostre país”.

Per contra, exposa el context polític anterior a la pandèmia i el qualifica com a “complicat”. Calvet assegura que hi ha una problemàtica entre Catalunya i Espanya que únicament es pot solucionar amb una taula de diàleg que aposti per l’amnistia, el dret a l’autodeterminació i amb un paquet de mesures econòmiques que permeti que Catalunya pugui ser pròspera. Per altra banda, exposa que la situació econòmica que se’ns planteja és un repte, però que amb les actuals capacitats que té Catalunya, assegura que “no ens en sortirem”.

“Els reptes són majúsculs: digitals i ambientals. Em centro en aquestes, perquè la revolució ha de ser tecnoecologica. Però amb les actuals eines no ens en podem sortir. Cal generar uns canvis palpables, potenciar el país per afrontar totes les revolucions pendents, com és també la de gènere”, manté.

Per últim, ha fet referència a la situació sanitària actual, la qual “ens ha paralitzat com a societat”, assegura que “hem de ser capaços d’abordar-la amb noves eines”.

Projecte de la Gran Via

Pel que fa a les propostes sabadellenques, Lourdes Ciuró focalitza el que ella qualifica de proposta ambiciosa”, fent referència al projecte d’obra de la Gran Via, la qual considera una “autopista urbana”. Es tracta d’un pla per convertir la carretera en un pol d’atracció a llarg termini aprofitant els elements que hi ha al seu entorn, com ara el Parc Taulí, el Campus de la UAB, la Fira Sabadell o l’ESDi, entre altres. Assenyala que el projecte compta amb un pla d’actuacions a més petita escala per millorar les condicions per als veïns, fet que afecte dotze barris. Així mateix, la regidora vol que sigui un projecte de transformació que englobi una transversalitat, provoqui una millora del medi ambient, de l’economia i de la qualitat de l’aire. Ciuró assegura que cal posar el “vianant al centre”.

Calvet: “defenso la B-40 en tota la seva extensió”

En aquest sentit, Calvet s’ha mostrat com un clar defensor del Quart Cinturó o B-40, tant pel que fa a la connexió Terrassa-Sabadell com el tram Sabadell-Castellar i la resta fins Granollers: “amb la connexió amb Castellar apareix la B40, que jo defenso. Que quedi clar que el conseller de Territori i Sostenibilitat defensa que es desenvolupi la B40 en tota la seva extensió”.

Foto portada: Damià Calvet. Autor: David B.

Comments are closed.