Tret de sortida a la campanya: primer debat entre candidats

  • Set dels vuit candidats amb representació al ple acudeixen al primer debat amb alcaldables de la precampanya. 
  • La mobilitat i la Gran Via, màxima preocupació del barri de Covadonga. 

L’Associació de Veïns de Covadonga ha trencat el gel i ha organitzat el primer debat electoral de l’encara precampanya de les municipals, amb l’assistència de la major part de candidats a l’alcaldia. De fet, han participat nou aspirants. D’entre els principals només ha faltat el del PP, Esteban Gesa. La mobilitat, la Gran Via i el riu Ripoll han centrat les intervencions. 

La trobada s’ha celebrat al local de l’entitat veïnal, a la plaça de la Sardana, amb l’assistència d’una seixantena de persones i dels candidats Marta Farrés (PSC), Joan Berlanga (Sabadell en Comú), Juli Fernàndez (ERC), Maties Serracant (Crida), Lourdes Ciuró (Junts per Sabadell), Adrián Hernández (Cs), Marisol Martínez (Guanyem) i Ramon Vidal (Ara Sabadell). S’han plantejat mitja dotzena de preguntes que han anat responent els candidats, més en forma de monòlegs de 90 i 180 segons que no pas de debat.

Gran Via

La Gran Via i els problemes de mobilitat han estat la primera pregunta. Martínez ha apostat per la Ronda Est, Farrés ha concretat per on hauria de passar la Ronda Nord, que també demana Hernández, Fernàndez ha demanat un pacte de ciutat per desencallar la pacificació de la Gran Via i que deixi de ser una via d’alta capacitat o Berlanga ha assegurat, avisant que no porten al programa soterrar la Gran Via, que ara per ara la prioritat és treure vehicles privats de la Gran Via.

Contaminació i mobilitat

La segona pregunta ha anat al voltant de la contaminació, en un barri marcat pel trànsit o per la presència encara d’algunes indústries. Així Hernández (Cs) aposta per pacificar el carrer Covadonga o Martínez per la implantació de molsa urbana. Ciuró aposta per facilitar l’accés al riu Ripoll, tot i que demana millorar la recollida de “deixalles” perquè “tenim un barri que està molt brut i a més a més fosc”. Fernàndez ha recordat que s’han fet projectes per “reverdificar” Covadonga com la reforma del Passeig de la Revolució, l’estudi de mobilitat que es fa al carrer Covadonga o el pla per reformar l’entorn de la plaça de Sant Salvador. Serracant s’hi ha sumat apuntat que s’han aprovat plans en aquesta línia i assegurant que és imprescindible “contenir” la mobilitat a base de potenciar el transport públic.

Foto portada: Martínez, Hernández, Vidal Ciuró, Berlanga, Fernàndez, Farrés i Serracant. Autor: J.d.A.
Martínez, Hernández, Vidal, Ciuró, Berlanga, Fernàndez, Farrés i Serracant. Autor: J.d.A.

La mobilitat, i l’aparcament, han estat el tercer punt. Preocupa perquè hi ha problemes per aparcar i vehicles a motor a altes velocitats transitant. Martínez aposta per reconvertir la plaça Laietana i impedir que el carrer Covadonga sigui una “artèria de pas”. Ciuró el vol convertir en carrer de plataforma única i fer una política de pagament invers als aparcaments. En quant a l’aparcament, Hernández (Cs) apunta que no “ens hem de carregar el pàrquing del Vapor Turull fins que tinguem resolt el del Passeig i hem d’aprofitar el pàrquing soterrat a Fira Sabadell, que és d’una empresa municipal, que està buit. No pot ser”. Berlanga aposta per les zona 30 i Fernàndez per un “bicing elèctric a tota la ciutat per circular sense contaminar” i ha avançat que “recuperarem l’aparcament de Fira Sabadell perquè ara és una concessió i ho gestionarem com a zona blava”. Farrés (PSC) aposta per activar l’aparcament sota el Passeig Manresa. Serracant vol convertir tots els carrers interiors de tots els barris en “plataforma única però mica en mica”.

Artextil: des d’oficines a vivers

En quant als diversos espais singulars a la zona, els candidats han destacat les “possibilitats” del barri. Martínez ha destacat la potencialitat “universitària”, Hernández (Cs) convida a no tancar-se perquè “el pla de museus podria entrar a l’Artextil” mentre que Vidal aposta per la “recerca, el coneixement i la tecnologia”. “Ha de ser un barri tecnològic”, aposta Ciuró. Fernàndez ha avançat per primera vegada el pla d’ERC per a l’Artextil: “és el districte administratiu i de coneixement. Volem a l’Artextil la part administrativa de l’Ajuntament. Que tots els despatxos de l’Ajuntament es concentrin a l’Artextil. Això què fa? Que tota la gent es concentri cap al riu”. Farrés defensa uns serveis “de capital” al Taulí i apostar per vincular Artextil i hospital. “Per què vam comprar l’Artextil? Al nostre entendre per complementar el que ja és la Gran Via: formació, universitat, Taulí, activitat econòmica”, ha assegurat Serracant (Crida). El riu Ripoll també ha centrat bona part de les intervencions, tant en la vessant més natural com en la més econòmica i la seva vinculació amb l’activitat econòmica.

Foto portada: Martínez, Hernández, Vidal Ciuró, Berlanga, Fernàndez, Farrés i Serracant. Autor: J.d.A.

Comments are closed.