Foto portada: dirigents d'ERC al Parlament. Entre ells el portaveu a l'Ajuntament, Gabriel Fernàndez, i l'exalcalde i diputat Juli Fernàndez. Autor: cedida.

ERC, la B-40 i la Ronda Nord: “diem sí al tren orbital; diem no a trinxar el territori”

ERC reitera el seu no a l’acord segellat entre el Ministeri de Transports, la pròpia Generalitat (sector Junts) i els ajuntaments de Terrassa (on els republicans governen juntament amb Jordi Ballart), Sabadell i Castellar pel tram corresponent de la B-40 o Quart Cinturó.

L’acord ve a dir que la Generalitat projectarà i executarà l’obra, que en el tram entre Sabadell i Castellar serà la reivindicada Ronda Nord, i que l’Estat la pagarà. A Sabadell implica que hi haurà una nova carretera cap a Terrassa (la Ronda Sabadell-Terrassa) i que entre el barri de Can Deu i Castellar hi passarà la Ronda Nord encara a projectar (no se sap si amb dos carrils per sentit o més, si soterrada o a cel obert, si pel bosc o per l’avinguda de Can Deu; això és el que haurà de decidir la Generalitat en els propers anys, el calendari també inconcret en cap cas és curt).

Els republicans van mostrar divendres el seu rebuig, al considerar que no deixa de ser el Quart Cinturó. I els representants del govern català no hi van anar en protesta per la baixa execució de les inversions de l’Estat a Catalunya. I aquest dimecres ho han tornat a fer des del Parlament. No obstant, els favorables a l’acord insisteixen que el que ara s’ha presentat no deixa d’estar inclòs al Pla Específic de Mobilitat del Vallès Occidental. Aquell document preveia portar la Ronda del Vallès fins a Castellar i ja deixava a l’aire el tram Castellar-Granollers de la B-40, el més sensible, fins i tot més que al seu pas per Sabadell, el bosc de Can Deu, el riu Ripoll i el Torrent de Colobrers.

Els republicans han presentat una proposta de resolució a la cambra contrària a la nova carretera. Ells aposten per l’anomenat Quart Cinturó ferroviari, o Línia Orbital Ferroviària, que no ha passat de ser un projecte des de fa dècada i mitja malgrat que la viabilitat no és gaire complexa. Es tracta d’unir les grans ciutats catalanes de la segona corona sense passar per Barcelona, aprofitant les línies existents i construir alguns centenars de metres de vies i un grapat de noves estacions.

“Diem sí al tren orbital; diem no a trinxar el territori”, ha assegurat la portaveu adjunta d’ERC al Parlament, Meritxell Serret. L’exconsellera ha estat acompanyada pel diputat i exalcalde de Sabadell, Juli Fernàndez, l’actual portaveu municipal i candidat a l’alcaldia, Gabriel Fernàndez, o Issac Albert, segon tinent d’alcalde a Terrassa.

Entre les peticions, els republicans demanen més inversió a la xarxa secundària de carreteres i, a banda del quart cinturó ferroviari, avaluar un tramvia entre les capitals vallesanes així com reconèixer la tasca que fa des de fa 30 anys la Campanya Contra el Quart Cinturó.

Més informació:

Segueix iSabadell a Telegram!

Segueix iSabadell a Telegram i rebràs les notícies més rellevants directament al teu dispositiu. Fes-ho AQUÍ.

Foto portada: dirigents d’ERC al Parlament. Entre ells el portaveu a l’Ajuntament, Gabriel Fernàndez, i l’exalcalde i diputat Juli Fernàndez. Autor: cedida.