Foto portada: el president del Consell Comarcal, Ignasi Giménez (alcalde de Castellar) i el conseller de Territori, Juli Fernàndez, en l'atenció a mitjans posterior al Consell d'Alcaldies. Autor: J.d.A.

Ronda Nord sí; Ronda Sabadell – Terrassa no

  • Correcció entre els alcaldes i el conseller, que reitera el suport a la Ronda Nord de Sabadell però no al nou fil viari amb Terrassa.
  • L’alcalde egarenc, Jordi Ballart, planta el Consell d’Alcaldies i abandona el Consell Comarcal abans de la sessió.

Poques vegades un Consell d’Alcaldies, que no té competències, havia aixecat tanta expectació. Però amb la Ronda Nord (Sabadell-Terrassa) en el debat públic i a sis mesos de les municipals, la visita del conseller de Territori, el sabadellenc Juli Fernàndez, antiB-40, amb els favorables a la nova carretera Jordi Ballart i Marta Farrés n’ha aixecada molta. A l’hora dels fets o dels moviments, ben pocs en canvi. Diplomàcia en tot cas. Menys en l’alcalde de Terrassa, que ha plantat Fernàndez i els alcaldes abans de començar la reunió.

Si Jordi Ballart i Marta Farrés havien vingut treballant a l’uníson a favor de la Ronda Sabadell-Terrassa, aquest dijous a la tarda l’alcalde egarenc s’ha sortit per la tangent. Ballart ha plantat el Consell d’Alcaldies al considerar massa extensa una reunió prèvia entre el president del Consell Comarcal, Ignasi Giménez, el conseller de Territori, el sabadellenc Juli Fernàndez, i l’alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés. Una reunió en la que l’alcalde de la cocapital també hi acostuma a participar. Però a la que, aquest matí i segons Giménez, ha rebutjat assistir-hi per després enfadar-se per haver d’esperar uns minuts més del compte. “Ha estat sorprenent”, ha reconegut Ignasi Giménez. “Amb l’estima que ens tenim, he de dir que s’ha equivocat”, ha insistit el també batlle de Castellar al final de la reunió. “No sé si hi ha alguna motivació política al darrera però aquí estem representant les nostres institucions”, ha lamentat.

L’alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés, atenent la premsa després del Consell d’Alcaldies. Autor: J.d.A.

Ballart a banda, la sessió ha estat presidida per la diplomàcia en les formes. En una compareixença en solitari urgida pel temps i per no faltar a l’inici del show del Llaminer, Marta Farrés ha insistit en la necessitat de la nova Ronda Sabadell-Terrassa tot donant la benvinguda a les infraestructures viàries o ferroviàries que la Generalitat sí accepta. Però creu que la proposta del Govern quedarà curta:

“El ferroviari no dona solució al trànsit de pas per la Gran Via”, cosa que sí faria connectar la Ronda Nord amb la B-40. De totes formes pragmatisme: “els més intel·ligent és centrar-se en els acords”, ha insistit. La Ronda Sabadell – Terrassa no està gens a prop.

En els acords també hi ha posat el pes Juli Fernàndez, acompanyat per Ignasi Giménez en condició d’amfitrió, però també i a tenor de les seves declaracions com a mediador entre les posicions dels alcaldes i el conseller. Juli Fernàndez ha insistit en les solucions de la Generalitat: millorar “les vies ja existents” entre Sabadell i Terrassa, és a dir, la N-150. No ho ha recordat, però la C-58 fa pocs anys que es va ampliar.

El conseller i exalcalde de Sabadell s’ha mostrat totalment a favor de la Ronda Nord. Però de la Ronda Nord tal i com s’ha conegut històricament: la connexió entre el final de la Ronda Oest (C-58C) i la carretera de Castellar. Sobre la nova connexió entre Sabadell i Terrassa, fins on mor la B-40, ni parlar-ne. La sortida de Castellar per evitar la Gran Via sabadellenca és la connexió amb la C-58 per Sant Quirze a través de la Ronda Oest. I de cara a Terrassa la B-40 ha de funcionar com a ronda urbana, ben connectada amb la C-58 també. La connexió s’accelerarà. Però, en resum, cap nou fil viari entre Sabadell i Terrassa.

I més enllà d’això, nous busos ràpids o els nodes ferroviaris que demana FEM Vallès a Sant Cugat per passar de Rodalies a FGC, i del Vallès Occidental a l’Oriental, sense gaires dificultats i sense passar per Barcelona.

——-PUBLICITAT——-

——-PUBLICITAT——-

Giménez, didàctic, referma la necessitat del consens i veu el got mig ple. “El tenim per la Ronda Nord, la de Castellar a Sabadell. No el tenim del tot per la Ronda Sabadell-Terrassa que crea el Pla Específic de Mobilitat del Vallès”.

Fernàndez s’ha emplaçat amb les alcaldies a una nova reunió durant el primer trimestre del 2023 per veure en detall l’estat de compliment del Pla Específic de Mobilitat del Vallès.

Foto portada: el president del Consell Comarcal, Ignasi Giménez (alcalde de Castellar) i el conseller de Territori, Juli Fernàndez, en l’atenció a mitjans posterior al Consell d’Alcaldies. Autor: J.d.A.

Comments are closed.