ICV denúncia la mala planificació de les obres dels FGC i del transport públic substitutori

  • No existeix cap dificultat objectiva per enllaçar les estacions de Gràcia i Rambla

  • Aquest incompliment perjudica als usuaris del tren

La formació ecosocialista denúncia que, des de fa quinze dies, el tall dels FGC a Sabadell serà el primer al món en què el servei substitutori d’autobús no arriba fins a la següent estació, sinó que es queda a mig camí.

No existeix cap dificultat objectiva com perquè el autobús substitutori, entre les estacions de Sabadell Estació i La Rambla dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) en comptes d’acabar a la plaça del Mercat, arribi fins el carrer Alfons XIII, passant pel carrer les Valls i el Passeig de la Plaça Major. En l’itinerari de tornada, el recorregut seria des del carrer Alfons XIII, per Narcís Giralt, Sant Joan i les Valls i, des d’allà, a Sabadell Estació.

A parer d’ICV no pot ser que la parada del bus estigui al Mercat Central, a 700 metres a peu de l’estació de Sabadell Rambla. El fet que s’hagués col·locat una parada provisional davant de l’estació Sabadell Rambla testimonia que aquesta era la intenció inicial i que, per raons totalment desconegudes però que han perjudicat l’usuari, s’ha canviat sobre la marxa triant com a terminal el Mercat Central en comptes de Sabadell Rambla.

No caldria interrompre el servei

Segons la formació ecosocialista no ha quedat demostrat que per derruir l’estació Sabadell Estació fos necessari interrompre el servei. Anys enrere l’enginyeria catalana era capaç de fer aquest tipus d’obres sense interrompre el servei. La interrupció ha fet perdre usuaris i ha perjudicat a molt dels que continuen utilitzant el tren.

Les interrupcions en el servei s’han fet sempre quan s’actuava en un túnel o quan no hi havia espai. Però aquest no és el cas ja que a Sabadell Estació hi ha molt espai per treballar. Prova del que es diu és que s’ha aconseguit col·locar la quarta via per la que es dóna el servei actual sense problemes. ICV opina que era possible unir la quarta via al túnel que arriba fins a Sabadell Rambla. Aquesta connexió hagués evitat la interrupció

Foto portada: Bus del servei substitutori a la plaça del Mercat. Autor: David B.

Comments are closed.