La Crida veu “ineficient” la qualitat del transport públic a la ciutat

El grup municipal de la Crida titlla d’ineficient la xarxa de transport públic de Sabadell. És per això que des del partit proposen redissenyar els itineraris dels autobusos, així com també demanen augmentar el nombre de camins per a vianants, de carrils ciclables i d’aparcaments per a les bicicletes.

Per denunciar les dificultats per desplaçar-se en transport públic, les regidores de la Crida Anna Lara i Nani Valero han realitzat dos trajectes en autobús en què han calculat la durada d’ambos viatges per mostrar el que es triga a arribar d’un punt de la ciutat a un altre. El primer recorregut, que va anar des de la Via Alexandra fins a l’Hospital Parc Taulí, els hi va portar 49 minuts. El segon viatge, des de l’Hospital al Parc Central, al sud de la ciutat, els va comportar uns altres 54 minuts.

És per aquesta tardança pel que consideren ineficient l’actual xarxa de transport públic de la ciutat. Per revertir-ho, des de La Crida aposten per redissenyar l’actual model d’autobusos urbans. Aquesta modificació passa per disposar, únicament, de quatre línies principals d’autobusos, dos que recorrin la ciutat de nord a sud i unes altres dos en sentit d’est a oest. Aquestes, estarien complementades amb una xarxa d’autobusos de curt recorregut als barris de la ciutat, els quals només farien trajectes interns als barris i es connectarien amb les quatre línies principals dins dels mateixos.

“Les ciutats estan abocades a recuperar l’espai per les persones i això fa necessari disposar d’un espai públic de qualitat. Cal definir les zones de trànsit, implantar espais de baix cost i millorar l’accessibilitat, eliminant barreres arquitectòniques”, ha avançat Valero.

Des del partit, a més, consideren necessari també incrementar la presència de xarxes de recorregut disponibles per fer a peu i augmentar el nombre de carrils i aparcaments per facilitar els desplaçaments en bicicleta. Aquests espais públics, però, també creuen que han de resultar segurs i accessibles per als ciutadans. Per aconseguir-ho, aposten per reduir el transport motoritzat i els aparcaments ubicats a la via pública.

Foto portada: un autobús: dos busos per la Rambla, el mes de març de 2020. Autor: David B.

Comments are closed.