La Ronda Oest de Sabadell, en una imatge d'arxiu. Autor: Izan V.

Generalitat i Ministeri acosten posicions per la Ronda Nord Sabadell-Terrassa

  • El Ministeri accepta limitar les obres al tram entre les dues capitals vallesanes.
  • Transports també diu que explorarà una via alternativa de finançament.

El govern de la Generalitat i el govern espanyol acosten posicions sobre el futur de la Ronda Nord entre Sabadell i Terrassa. Després de la reunió d’aquest dilluns a Madrid, el Ministeri de Transports s’ha obert a finançar les obres de la infraestructura amb una “altra fórmula” de finançament que la disposició addicional tercera de l’Estatut, un dels elements que rebutjava ERC. Ho ha explicat el número dos del Ministeri, David Lucas. D’aquesta manera, el govern espanyol enviarà una proposta en els pròxims dies i espera concretar l’acord en una nova reunió la setmana que ve.

La primera reunió presencial entre Ministeri i Generalitat ha servit per salvar alguns dels obstacles que estaven bloquejant la negociació entre ambdós executius. Tot i això, fonts de la Generalitat han remarcat que volen per escrit el compromís del govern espanyol de buscar una font de finançament alternativa a la disposició addicional tercera de l’Estatut. A més, també demanen que quedi plasmada la limitació de les obres de la ronda al tram entre Sabadell i Terrassa, sense entrar en una possible prolongació fins a Granollers, el que seria el Quart Cinturó.

Després de la trobada, Lucas ha afirmat que veu “factible” i “possible” tancar un acord abans de les eleccions del 28-M tenint en compte “la voluntat d’ambdues parts demostrada avui”. En la mateixa línia, la secretària general de Presidència, Núria Cuenca, ha assegurat que tant el Ministeri de Transports com la Generalitat tenen “ganes d’arribar a un acord al més aviat possible” i s’han emplaçat a “treballar ràpidament”.

Dues setmanes després d’esgotar el termini 

La trobada s’ha fet dues setmanes després que acabés el termini per tancar l’acord i la d’aquesta tarda ha estat la primera reunió presencial que han mantingut a Madrid. Les dues parts havien intercanviat prèviament documents i fonts de la Generalitat apuntaven que hi havia opcions d’arribar a una entesa.

L’acord per la B-40 forma part del pacte de pressupostos de la Generalitat amb el PSC. Fins ara els socialistes proposaven finançar la ronda nord amb la disposició addicional tercera de l’Estatut i deixar oberta la porta a continuar ampliant la carretera més enllà del tram pactat entre Sabadell, Terrassa i Castellar del Vallès. 

Més informació:

Foto de portada: Pere Aragonès, president de la Generalitat, i Raquel Sánchez, ministra de Transports, en una imatge d’arxiu. Autor: ACN.

Comments are closed.