Les actuacions musicals s’apoderen del ‘NauEstruch presenta’

La mostra dels projectes desenvolupats a L’Estruch així com els que donaran inici en els  propers dies va tenir lloc el passat 5 d’abril. Tots aquests sorgeixen de la convocatòria de residències que ofereix cada any NauEstruch, l’àrea especialitzada en arts visuals i performance.

Marina Tsartsara va ser l’encarregada de donar inici a les presentacions amb SenseF. Cal destacar que l’artista formava part de la convocatòria de residències de dansa i nous formats escènics d’EscenaEstruch. Tot i això, la seva transdisciplinarietat permetia la mostra en el context de NauEstruch.

Diversos visitants observen l'acció de Marina Tsartsara a través de la seva instal·lació. Autor: R. Cañadas.
Diversos visitants observen l’acció de Marina Tsartsara a través de la seva instal·lació. Autor: R. Cañadas.

La instal·lació SenseF convidava a l’espectador a la participació sensorial, física i emotiva a través de text, vídeo i la mateixa performance de l’artista. D’aquesta manera s’explorava la política del cos amb limitacions socials, el cos vulnerable i el cos efímer.

D’altra banda, les integrants del col·lectiu Moscas de compañía iniciaven la seva residència presentant Enjambres. Vuelos visuales. El projecte donarà inici el pròxim 25 d’abril i treballarà la memòria individual i col·lectiva de dones de la tercera edat a través de la il·lustració.

Una de les peces en les que està treballant Marina González. Autor: R. Cañadas.
Una de les peces en les que està treballant Marina González. Autor: R. Cañadas.

La barreja de religions vinculades al New Age, l’autoajuda i les teràpies de gestió de l’estrès són l’eix principal del treball de Marina González. Tot això es tradueix en una sèrie de peces en format de fonts que oscil·len entre la iconoclàstia i el fenomen kitsch.

Tot i això, va aprofitar l’ocasió per oferir una sessió de música i visuals sota el títol Pétalos. Acompanyada per Julio Sosa, van apropiar-se de diferents cançons pop per deconstruir-les i construir un imaginari a través dels sons i imatges trobades.

Yansy Soler durant la sessió de performance, acció i so 'Tamarindo Dulce Sessions'. Autor: R. Cañadas.
Yansy Soler durant la sessió de performance, acció i so ‘Tamarindo Dulce Sessions’. Autor: R. Cañadas.

Finalment la jornada de presentacions es va tancar amb Tamarindo Dulce Sessions, de Yansy Soler. Un concert on l’improvisació i l’experimentació prenien gran rellevància barrejant l’absurd amb els elements tradicionals cubans i la seva contraposició amb els elements recentment adquirits per el seu pas vital per Tarragona i Barcelona.

Foto portada: Yansy Soler durant la sessió de performance, acció i so ‘Tamarindo Dulce Sessions’. Autor: R. Cañadas.

Comments are closed.