L’Acadèmia de Belles Arts inaugura tres noves exposicions que s’estendran fins a principis de març. Tamed Gods, de Carles Piera Claramunt; Chiaroscuro, de Sandra Verdugo i Synesthesic landscapes, de Josuè Blanco, són les mostres que van donar inici el passat dimecres.
Carles Piera Claramunt, guanyador del primer accèssit de l’AES’17 (Art Emergent Sabadell), presenta una exposició individual a la sala 1 on parteix de les anomenades Mitologies contemporànies per retre culte als Tamed Gods (Déus Domesticats). Aquests, han acompanyat l’ésser humà durant milers d’anys, sent els màxims responsables de l’abundància en què viu la nostra societat.
Algunes d’aquestes deïtats són el be, el porc, la gallina o els peixos de piscifactoria entre d’altres. Les seves vides es consideren divines, ja que s’interpreten com la base de la nostra pròpia existència. La mostra, que s’estén fins al 9 de març, exhibeix diferents pintures i escultures d’un cromatisme molt terròs.
Sala 2
Synesthesic landscapes sorgeix de la investigació duta a terme per Josuè Blanco des del 2014, i que es centra en les relacions que es poden establir entre la base harmònica d’una obra musical i la seva coherència cromàtica. Més endavant, el 2017, va començar a experimentar amb quin el resultat pictòric podien donar diferents sons o acords concrets.
La intenció d’en Josuè és poder fusionar en una simbiosi harmònica elements musicals i pictòrics establint una relació entre l’obra d’art que es veu i l’obra d’art que s’escolta. El resultat de tot això és una sèrie de pintures acompanyades d’una melodia que es podran visitar fins al 3 de març a la Sala 2 de l’Acadèmia.
Sala Cub d’Assaig
Amb la col·laboració de l’IEFC (Institut d’Estudis Fotografics de Catalunya) neix Chiaroscuro, de Sandra Verdugo. Una experiència estètica a través de llums i ombres en una sèrie d’imatges on es sumen contrast, combinació i contradicció.
Les fotografies de la mostra, visibles fins al 9 de març, presenten formes extretes d’una naturalesa fragmentada sota un joc d’antònims, com ho són la llum i l’ombra. Fulles, branques o flors que submergeixen l’espectador en aquesta intensa lluita de dualitats.