L’Òpera estrena ‘La Flauta Màgica’, ‘Tosca’, ‘Aida’ i recupera ‘Macbeth’

La temporada 2020-2021 d’Òpera Catalunya estrenarà La Flauta Màgica, de Mozart, Tosca, de Puccini, i Aida i recuperarà en versió concert el Macbeth de Verdi, després del seu ajornament a causa de la pandèmia. Els títols s’estrenaran al teatre de La Faràndula de Sabadell i després giraran pels diversos teatres adherits a la temporada-cicle, entre els quals el Kursaal de Manresa, La Llotja de Lleida, el Teatre Fortuny de Reus, el Palau de la Música o el Teatre Auditori de Sant Cugat. Serà una temporada ‘de transició’, fins que –al gener- la nova Fundació Òpera Catalunya (FOC), que aglutina l’Associació d’Amics de l’Òpera de Sabadell, Orquestra Simfònica del Vallès, Fundació Fluidra i Fundació Banc Sabadell, n’assumeixi la gestió.

Els títols d’aquesta nova temporada seran La Flauta Màgica de W.A.Mozart (octubre – novembre, 2020), Macbeth de G. Verdi en versió concert (novembre, 2020), Tosca de G. Puccini (febrer – març, 2021) i Aida de G. Verdi (abril-maig, 2021), produccions pròpies de l’Associació d’Amics de l’Òpera de Sabadell que faran gira arreu de Catalunya. El circuit d’Òpera a Catalunya està integrat per les ciutat de Sabadell, Sant Cugat del Vallès, Manresa, Granollers, Reus, Girona, Vic, Tarragona, Lleida, Viladecans, Tortosa i Barcelona.

Aquesta serà una temporada “complicada”, pels riscos que comporta la situació sanitària, i també “de transició”, ja que a partir del mes de gener Amics de l’Òpera de Sabadell quedarà integrada dins de la nova fundació FOC, que assumirà completament la gestió de la temporada operística després de 38 anys. “No canviarà res, només que hi afegim ambició, perquè volem que això creixi, i pensem que així serà”, ha indicat el vicepresident d’Amics de l’Òpera de Sabadell, Jordi Torrents, aquest dimecres. Un Torrents que, d’altra banda, ha dit que “creuaran els dits” perquè la temporada es pugi desenvolupar amb normalitat tot i la situació sanitària.

Al respecte, la directora general de Creació, Acció Territorial i Biblioteques, Rosa Tubau, ha emplaçat tots els equipaments a mantenir les activitats malgrat la situació de pandèmia es compliqui, i ha apel·lat a la recent declaració de la Cultura com a bé essencial.

Arrenca la Fundació Òpera a Catalunya

La Fundació Òpera a Catalunya és l’aposta de l’Associació en companyia de l’Orquestra Simfònica del Vallès (OSV) i la suma de la Fundació Fluidra i la Fundació Banc Sabadell. Amb aquesta operació es “consolida un projecte de futur” que passa per gestionar una temporada operística “que sigui de referència per a tot el país”, en paraules del seu president, Joan Planes (president també de la Fundació Fluidra).

L’AAOS, sempre de la mà de l’OSV, va endegar fa 37 anys una temporada pròpia d’òpera a la ciutat vallesana, i cinc anys després les seves propostes van començar a veure’s en teatres catalans que s’hi volien adherir, amb el suport de la Generalitat. Des d’aleshores la temporada sabadellenca i el conjunt de representacions en altres places donen nom a la temporada artística Òpera Catalunya, caracteritzada per comptar sempre amb elencs locals o propers. Això es mantindrà inalterable, expliquen des de la Fundació.

La diferència, a partir d’ara, és que s’inclouran a la temporada més concerts simfònics de l’orquestra i que a la llarga el pressupost general serà més elevat (enguany es manté en l’1,5 milions d’euros de l’any passat) i reforçarà l’estructura i el funcionament de les produccions.

Aquest curs, els concerts ‘extraordinaris’ inclosos són un recital de fragments de sarsuela i cançó catalana amb Josep Bros (La Farándula), al novembre; el Rèquiem de Verdi, al Palau de la Música el 27 de març; i Vespres d’Arnadí amb Vivca Genaux, també al Palau el 19 de maig.

Foto portada: presentació de la temporada d’òpera. Autor: ACN. 

Comments are closed.