Big Mama Montse inauguració 30 nits

Big Mama inaugura el Festival 30 Nits

  • L’Original Jazz Orquestra del Taller de Músics presenta el seu nou disc.

  • Pobre entrada en el concert inaugural del 30 Nits a la Faràndula.

La nit d’inici del Festival 30 Nits es presentava realment interessant amb la presència a Sabadell de la coneguda cantant de jazz i blues, Big Mama Montse, acompanyada dels joves intèrprets de l’Original Orquestra del Taller de Músics, tota una institució musical a Catalunya i des d’on surten nous talents cada any.

La desfilada de regidors i membres d’entitats presagiava un ple absolut a la Faràndula, donat el cartell de luxe presentat dijous. Malauradament, el públic no va respondre suficientment a la proposta, tot i que gairebé totes les entrades eren invitacions, i amb prou feina hi havia mitja entrada a platea i només una filera a l’amfiteatre.

El mig fracàs d’assistència no va eclipsar la magnífica actuació d’una big band amb prestigi i que aprofitava el seu pas per Sabadell per presentat un nou disc, Bluesin’ The Jazz. El concert va començar amb un llarg tema característic del jazz on els components dels instruments de vent, saxos i trompetes especialment, van mostrar la seva categoria. El so, un pel fort, demostrava una vegada més la bona acústica de la Faràndula, feta expressament per aquest tipus d’orquestres i on l’assemblatge dels músics queda fortament visible.

Big Mama Montse
Big Mama Montse aquest dijous a La Faràndula. Autor: David B.

Big Mama Montse va fer la seva aparició al segon tema i ja no va deixar l’escenari. Amb petites anècdotes i explicant una per una cada una de les seves interpretacions, el concert va transcórrer durant una hora i mitja amb acurada presentació, malgrat un raquític rètol que anunciava el Festival 30 nits. La potent veu de Big Mama Montse s’escampava pel teatre amb tímids aplaudiments d’un públic poc entregat a l’entusiasme d’una de les veus jazzístiques més importants a Catalunya.

Pel que fa a la selecció musical, cal destacar l’esplèndida interpretació de la versió del clàssic Summertime, de George Gershwin, així com Confessin’ The Blues, de Jay McShann i el tema de l’inigualable Duke Ellington, Rocks in my bed. Tot plegat, un breu homenatge a les dames del jazz, del blues i del swing que acompanyaven les grans orquestres dels anys 30 i 40 del segle XX i que en la majoria dels casos eren imprescindibles per tal d’aconseguir l’èxit desitjat. Més de 70 anys després, l’orquestra del Taller de Músics, dirigits pel valencià de Sedaví, David Pastor, s’endinsa en aquesta música a la vegada ballable i encisadora amb una genialitat evident.

Big Mama Montse ha agraït la tasca de la presidenta de Joventuts Musicals de Sabadell, Joana Soler, demanant un fort aplaudiment per a ella, poc abans d’interpretar un agradable swing del sempre recordat Count Basie. El concert acaba amb un boogie-woogie on cada un dels instruments d’adapta i respon als diferents registres de la veu de la cantant catalana i on demostra, una vegada més el seu talent i la seva excel·lent veu.
Ha estat un inici del Festival 30 Nits potent pel que fa a la música i pobre a nivell d’assistents. Queden molts dies per veure la reacció del públic i fer-ne les valoracions necessàries.

Foto portada: Big Mama Montse i l’Original Orquestra del Taller de Músics a l’escenari de La Faràndula. Autor: David B.

Comments are closed.