El Cor Vivaldi omple de Nadal el Principal

  • L’exitosa cantata d’Albert Guinovart arriba a Sabadell.

  • Pobra entrada en una actuació plena de sorpreses.

Divendres de màgia al Principal per veure en directe un dels espectables més reeixits d’aquesta temporada i que ha omplert les sales de tot Catalunya. Finalment ha arribat a Sabadell Els Pastorets d’Albert Guinovart, un clàssic que ha estat renovat i actualitzat pel propi autor i per Jordi Galceran, amb les veus del Cor Vivaldi, considerat un dels grups vocals més importants d’Europa dins la seva categoria, la qual cosa es pot comprovar gràcies als premis guanyats en els últims anys.

Inspirada en l’obra de Folch i Torres, la nova orquestració simfònica de Els Pastorets destaca per la seva grandiositat. La narració del conte, interpretat magistralment per l’actriu Elisabet Egea, es barreja amb una obertura i 20 números musicals d’una extraordinària variabilitat, on es poden trobar paral·lelismes clars amb el jazz, el cabaret i melodies germàniques, sense oblidat el folklore més català i fins i tot influències de la música de Danny Elfman. Tot plegat amb melodies ben estructurades i que fan que esdevingui una obra cabdal dins el panorama musical del nostre país. L’empremta d’en Guinovart hi és present des del primer moment i recorda l’esplendor dels seus musicals, especialment de Mar i Cel.

Si encara la música i la narració no en fossin prou per aconseguir la fascinació desitjada, les delicades veus del Cor Vivalvi encisen de tal manera que s’obté un conglomerat digne de ser considerat una obra mestra. Malauradament, no ha estat així i Els Pastorets d’en Guinovart no són encara prou coneguts pel gran públic.

DSC_9076a
El Cor Vivaldi en l’actuació d’aquest divendres. Autor: David B.

Darrere les veus s’intueix un treball constant i dur que es converteix en directe en un aparador de finor i afinació increïble. Comparats per alguns amb els Petits Cantors de Viena, el Cor Vivaldi acumula èxits i premis que el converteixen en un dels símbols musicals de Catalunya. La seva tasca, callada, tímida però plena de rigor quotidià, s’engrandeix en directe i de la mà d’en Guinovart. La senzillesa de les veus no és un impediment per a poder copsar l’elegància intrínseca de les melodies interpretades, arribant a la conclusió de que només ells podien ser els elegits per portar a bon terme l’obra del compositor català.

No s’ha d’oblidar la tasca del petit grup de música, que donada l’absència d’una gran orquestra, acompleix amb bona nota la seva tasca, dirigits per l’Òscar Boada. Cal destacar especialment la percussió, present en tot moment en l’obra. El conte acaba com tothom ja coneix, però abans s’ha pogut gaudir de diversos moments àlgids, com la teatralització dels set pecats capitals, que deixen veure el vessant més artístic i menys estàtic de l’espectacle. L’Elisabet ha intentat guanyar-se un públic que en aquesta ocasió no ha estat tan infantil com es podia esperar i no ha omplert la sala. Les imatges del Lluquet i el Rovelló han envoltat les ments dels espectadors que han aprovat l’espectacle amb forts aplaudiments.

Joventuts Musicals ha volgut obrir les festes nadalenques amb un clàssic renovat, un clàssic que voldria fer-se gran i esdevenir una icona. De moment, el seu pas per Sabadell no ha atret gaire gent. Una llàstima, doncs la categoria de músics, cantants i de l’espectacle en sí, valia molt la pena. El pròxim concert organitzat per Joventuts Musicals, Quartet de corda i clarinet, el dia 23 de gener de 2015 a les 21 hores al Principal.

Foto portada: Un moment de l’espectacle al Teatre Principal. Autor: David B.

Comments are closed.